hjälp med piercing?
Mjo nu är det så att jag piercade mig själv igår.. (gjort det 3 ggr innan och det gick jättebra)
Men nu har jag problemet att den här gången vill inte piercing smycket in.
Har gått fint andra gånger men…inte nu.
Någon som har tips på hur jag kan få in den lätt och med minst smärta??
Har försökt trycka och skruva och allt möjligt. Behöver tips nu.

Gå till en piercare istället.
Nope, har redan ett hål och känns onödigt att slösa pengar på något jag klarar av själv.

Eftersom du frågar här så klarar du ju inte av det själv.
Har man inte kunskap och utrustning för att pierca själv så ska man låta bli.
Nej men har klarat av det förut, och behöver lite tips nu av dem som gjort det själv.
Är ju defenitivt inte den ända.
Jag har aldrig gjort det, kommer aldrig göra det heller. Du kan aldrig få en helt steril miljö i ditt hem, du kan heller aldrig få utrustningen helt steril = STOR infektionsrisk som kan leda till att du måste ta ur din piercing med en gång. Dessutom kan du träffa nerver och då utsätter du dig för onödig smärta som i värsta fall kan vara farligt. Och så kan placeringen bli sned/skev. En profisionell piercare däremot vet precis hur man sticker nålar genom kroppen. Så snälla, gör inte om det.
För din egna skull. Du kommer ångra dig så himla mycket om du har oturen att det händer något. Visst, att pierca sig kostar. Smakar det så kostar det. Men är det inte bättre att du då spar pengar till en piercing som du sedan kommer bli nöjd med, och som du kommer kunna ha glädje av, än att den du gör själv blir infekterad och skev som kommer resultera i att du kommer vilja ta ur den förr eller senare?
/Moonchild89 👻
På den här sajten brukar vi inte rekomendera att göra det själv. Gå till en piercare.
Sen så undrar jag var du piercade dig och med vad?
/Christine
Säger som tidigare talare, gå till en riktigt piercare istället. Konsekvensera av att man exprimenterar sådär själv kan bli riktigt trista om det vill sig illa. Har själv piercat mig x-antal ggr när jag var yngre och därför vet jag att det inte är att rekomendera. Dessutom så är det väl inte så farligt att lägga ut några 100 på något som i alla fall blir ordentligt gjort kan jag tycka. Det är ju inga stora summor direkt.
Jag kan bara hålla med föregående talare. Lyssna på dem, de har rätt när det kommer till kritan.
Här inne på bodyart stödjer vi inte "hemmapuleri".
Paulina
Nu har h*n ju redan gjort misstaget att göra det själv. Var är det du har gjort den? Det kan ju möjligtvis vara så att hålet inte är helt rakt så att du får ta och vicka in den. Det var misstaget med min näspiercing, det är fortfarande bökigt att få i den. Antingen går du och gör ett riktigt hål, eller försöker få i den och låter den sitta kvar tills det är läkt (om du nu vill leva med ett halvdant hål)!
_No way! Yes way!
Jo, det har du rätt i Saga =) Tänkte mer som så att ett nytaget hål knappast går att få in ett smycke i nu ändå, och då ville jag intege tips för att personen i fråga ska göra om det igen.
Paulina
tog ut piercingen så whatever.
Hade den i överläppen och såg ut att vara rakt. Men men.. too late.
Och nej, jag har möjligvis inte några 100lappar till att gå å pierca mig hur som helst.
Men om du sparar pengar tills du fyller 18 år så kan du göra piercingen hos en piercare istället. Och jag menar att då har du ju tid på dig att spara, så tills dess hinner du nog samla ihop den summan. :)
ahhahahahaha skojaru med mig ?
Varför vänta tills man är 18 för att pierca sig, så fattig är jag inte.
redan piercat mig typ 10 ggr hos piercare..
#13 Det som Mova skrev kanske bara var ett tips på hur du kunde spara ihop pengar till en piercing. Du behöver inte låta vresig för det. Alla som har svarat på ditt inlägg har bara försökt hjälpa dig. Dessutom, varför går du inte till en riktig piercare med en gång om det ändå inte tar så lång tid för dig att skrapa ihop till en piercing? Hänger inte riktigt med…
/Moonchild89 👻
#13 Nej jag skojar inte med dig. Skojar jag med någon så brukar det vara nåt som är roligt och som man kan skratta åt, och i mitt inlägg så gav jag enbart ett tips. Det är inget jag tycker var ett skämt. Eller skulle du vara lite elak/nedlåtande/översittande med ditt hahaande? Tufft.
#14 Tack. Det var precis så jag menade. :)
#13 varför vänta?
för att då kan du stå till svars för ditt handlande (du är myndig), din kropp är "färdigväxt" .
Har du inte råd så gör som alla andra, spara tills du har råd, istället för att krypa till korset när det väl händer något.
≧◔◡◔≦
Kroppen är färdigväxt vid ca 25 år, ska man vänta tills dess?
Men jag håller med er andra här, att gå till en riktig piercare är ju det bästa. Gärna en sån som är noga med sina åldersgränser. Ta med mamsen och gör det till en familjeutflykt
Så länge man har tänkt igenom sitt val riktigt ser inte jag en anledning att vänta tills man är 18 år. Tycker inte det är en sån stor grej, ångrar man sig som äldre är det ju bara att ta ut smycket.
_No way! Yes way!
#17 därav " "
vid 18 räknas man som vuxen
≧◔◡◔≦
Mjo, jag uppfattade citationstecknen, och drygade mig bara lite
Fast ändå inte, då jag inte förstår vad det har för betydelse om man är färdigväxt eller ej.
_No way! Yes way!

#19 Är man inte färdigväxt så kan piercingen bli sne medans man växer.
- Medarbetare på studier.ifokus