Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1888 ggr
BOBB0
0

aj mina töjningar >_<

tog ut min töjningar ur öronen igår, dom har en tendens att bli oerhört ofräscha trotts att jag rengör dom för jämnan.. lät dom va ute över natten, men när jag såg mig i spegel morgonen därpå så va dom alldeles torra och frasiga, förhårdnader åh liknande samt att dom sved :/ smörjde in dom med fukighetsgivande kräm men gav inte så mycket resultat, de svider fortfarande åh det är som små skorpor..

varför blir det så? har aldrig haft så förut "/

Liss
0

Du kan möjligtvis ha tvättat dem för mycket? Tvättat du för ofta så blir det irriterat av det i stället. Uttorkat etc. Så det låter ju nästan så. Smörj in med olivolja om du har.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

BOBB0
0

#1 olivolja? ja jag testar vel så får vi se om de ger bättre resultat ^^
men slutar jag tvätta så blire sån vidrig doft som man får kväljningar av, några tips mot de?

Liss
0

#2 Doften kan påverkas av vad du har för material i öronen också. Vissa material andas mer eller mindre, och har du till exempel plast så andas det inte alls - vilket leder till att lagringar, vätska och sånt som ligger kvar börjar dofta starkare.
Och även hur mycket utrymme det finns mellan öronloben och smycket. Om det sitter åt väldigt hårt så finns det ingen chans för örat att andas heller. Så det är väl ett tips. Men så vill man gärna ha det man tycker är snyggt också. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

soetisen
0

Det du kan göra för att undvika att det blir massa äckel är att prova byta material på dina töjningar som till exempel trä som andas mer.

Jag hade plasttöjningar förut och på det blev det massa lagringar och äckel men sen när jag bytte till silicon tunnlar så är det nästan inget. Nu vet jag inte direkt om silicon "andas mer" men det är iallafall bättre för mig.

- Medarbetare på studier.ifokus

BOBB0
0

#3 tack för ditt tips men kunde dock inte utföra det, då det enda ja hade hemma va solrosolja^^ kanske inte spelade någon roll vilken olja det va :/ hade iaf aloe vera hemma, smörjde in örat med det åh dagen efter va det så gott som borta :)

#4 ja jag har för mig att när jag använde träplugg så blev et mindre äckel i töjningen, men då jag vill matcha töjningssmyckena med de övriga jag har i mitt ansikte så har det inte blivit av :/ får vel vänta på en labreti trä ^^