Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 1391 ggr
CiCee
0

Ihopvuxet på en natt?

Jag har en piercing i näsvingen som jag gjorde i maj i år. Det har läkt väldigt bra och snabbt och jag har inte haft några problem med det. Men så för 4 nätter sedan tappade jag mitt smycke i sömnen. Jag har tappat det någon gång mellan kl 2 och 10, och jag kom inte på att det var borta förens runt 12-tiden. När jag försökte få i smycket igen, så gick det inte. När jag hade försökt i några minuter, började det att blöda. Jag var vid tillfället i sommarstugan och hade ingen tillgång till anti-septisk rengöring så jag gav upp. Jag gillar min piercing och jag vill ha kvar den men jag är inte beredd att betala 250 kronor för en piercing som jag redan har gjort. Så då har jag några frågor.

#1 Borde jag vänta innan jag gör om min piercing, eller borde jag göra det så snabbt som möjligt?

#2 Avråder ni mig att göra den själv? (är livrädd för nålar Oskyldig)

#3 Kan en piercer sätta nålen precis som förra gången eller blir det ett nytt hål?

Tacksam för svar

//Cee

soetisen
0

1. Ev. så kanske du kan få upp hålet igen med hjälp av en ledsticka om du går till en piercare och ber om hjälp? Fast kanske lite sent..

2. Jag avråder dig iallafall. Blir det inte värre om du gör det själv när du är rädd för nålar? Du slipper ju trycka in nålen själv och du ser förmodligen inte mycket av nålen när en piercare gör det? Eller är det bara jag som tycker att det skulle vara värre att ta själv? :P

3. Förmodligen så är det inga problem att sätta den på samma ställe.

- Medarbetare på studier.ifokus

CiCee
0

Tack för svaret. Gick till min piercer idag och han sa att det nog var för sent och att jag skulle låta det växa ihop och sen ta om det. Men jag gick till Barbarella också, för att vara på den säkra sidan och nu har jag min piercing igen =D

soetisen
0

#2 Kul att det gick bra för dig :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Gluskap
0

Skönt det löste sig!
Min läpp har jag haft i ett år. förra veckan tog jag ut piercingen i 4 timmar sen fick jag inte i den igen utan våld =( Så det kan gå fort!