Hudflik sidan av piercing i läppen.
Hej.
Jag piercade mig i läppen den 27/5-09 och efter ca en månad fick jag en liten hudflik, gick tillbaka till piercaren (Barbarella i Göteborg) de sa att det uppkommer om piercingen blir irriterad. Blev rekomenderad att ta Magnecyl brustablett och dela på den två gånger så det blir 1/4-del och lägga den på insidan av läppen och låta den smälta där det blev lite bättre i några dagar men sedan så blev den stor igen.
För ca 1 vecka sedan kom det upp en till hudflik på min andra piercing (har två piercingar i läppen). Det gör inte ont, men irriterande eftersom man känner flikarna.
Vad kan man göra för att bli av med dem? Haft piercing i läppen förr i ca 3 år och aldrig haft problem med det här.

Fick likadant med min medusa. Gjorde inte ont eller så, det var bara irriterande. Jag fortsatte tvätta och så som vanligt i hopp om att det bara var något tillfälligt, och tillslut försvann den på bara några dagar.
Så vad man ska göra för att bli av med den vet jag inte. Vänta och se. :)
(hade väl hudfliken i 3-4 veckor allt som allt)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jo men nu är det nästan 2 månader jag haft hudfliken på ena sidan, lite jobbigt jue. Pratat med en till här som skrev att han hade det i ett år och tillslut tog bort den.
Det gör ont ibland när jag börjar tvätta dem ibland. Inte alls roligt.
Ska man byta till kortare stav trots att de finns kvar, de ville inte rekomendera detta i butiken men jag biter ju i dem jämt och ständigt när jag äter för att de är för långa.

Aldrig varit med om det… Men det låter jobbigt! Hoppas du kan få något bra tips här!

Jo, fattar att det är jobbigt. Knepigt läge, du! Kan tyvärr inte ge dig något vettigt svar. Hoppas någon annan kan det. :)
#4, jo det blir säkert bra, jag sköter i alla fall hygien och tar tillskått av vitaminer m.m.

#5 Det är ju jättebra det i alla fall! Hoppas det löser sig för dig. :)