Börja töja öronsnibbarna, men...
… jag har hört att man har problem att göra det om man har tagit hålen i öronen med en sådan där hålpistol, som jag gjorde på någon frissörsalong för ca 10 år sedan.
Det är svårt att töja sådana hål för att dessa pistoler river upp ett hål jämfört med en kanyl som gör ett kirurgiskt snitt. Och i och med att man river upp ett hål bildas mer ärrvävnad, som är svårt att töja. Dessutom tar läkningen en längre tid och risken för infektioner blir större.
Detta har jag läst någonstans, och jag antar att det stämmer. Men vill så gärna töja en aning så jag får i en sådan fish-hook eller vad de heter. (Ser ut som horn)
Går det att göra det ändå, och hur gör jag det då effektivast? Och om det inte är någon idé, finns det något annat sätt som jag kan lösa detta på? T.ex. låta hålen växa igen och ta på nytt fast med en kanyl.

Det måste inte bli svårare bara för att man tar med pistol, men det finns större risk att det blir det. Du kan först prova att töja med en spiral som är på 1.6/2 mm. Går det bra så är det bara att fortsätta. Du kan ju också känna i hålet om det är ärrvävnad, det blir som en klump i hålet. Då är risken att det går lite segare med töjningen.
Men prova som sagt, går det inte så kan du läka och ta om hålet alternativt ta hål med en större nål så du slipper ärrvävnaden i hålet (om du nu skulle ha det).
Jag har pistolhål och har lyckats töja upp ett öra iallafall. Fast mitt andra öra är rätt segt, men jag vet inte om det beror på att jag har tagit med pistol eller om att det bara är segare :P
- Medarbetare på studier.ifokus
Tack för svaret! Men problemet är att jag får inte ens in en 1.2 piercing i öronen. Det är så pass litet, och jag har rätt så mkt ärrvävnad då klumparna i hålen är rätt så stora.
Men ska kanske låta dem växa igen då i och med att de ändå är så små och ta dem på nytt. Lika bra kanske?

Jaha, då var det värre :/
Har man klumpar så kan det funka om man försöker massera ut dem, dem försvinner inte på en gång men håller man på lite med det så kanske om du har tur så försvinner dem. Kanske inte så stor chans, men värt ett försök :)
Om du bara låter dem läka ihop så är nog risken stor att ärrvävnaden inte försvinner så då kan du ju ta hålet med en större nål (kanske 2,4 mm räcker?). Men prata med en piercare, dem vet bäst :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Okej, tack! (^_^) Kan ju testa att massera på dem i några dagar. Om inte det hjälper så drar jag till min piercare då och prata med honom. (^_^)