Ärr/ hål efter urtagen piercing ?
Är grymt sugen på piersingar i ansiktet men är också ganska säker på att jag kommer tröttna efter ett x antal år. Är rädd för mycket synliga ärr eller hål i ansiktet. Om jag gör en i ex. läppen och har i vi säger i 5 år och sedan vill jag inte ha den mer kommer jag fortfarande ha ett hål där då ?
Mvh Ellenfyrkant

Du kommer inte ha ett genomgående hål, men det kommer synas en liten inbuktning. Ska se om jag hittar bild på min gamla piercing i läppen.

okej tack :)
Mvh Ellenfyrkant
Det beroende på hur bra läkkött du har i slutänden. Men det ska inte vara så stort problem, bara man får den gjord korrekt så det inte blir en hel del ärrvävnad etc.
Det blir oftast bara ett litet märke som knappt syns efteråt. Eller ett litet hål.
Försökte hitta en bild där man ser min näsa på högersidan, men det är visst min dåliga sida - jag vänder aldrig den sidan mot kameran. Men hitta den där i alla fall. Och där syns det bara ett litet märke.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#4 tack !
Mvh Ellenfyrkant
Har en bekant som tog ut sin offcenter labret för tre år sedan, hon har bara ett litet hål/grop kvar som knappt syns om man inte tittar lite mer noggrant. Killens första ögonbrynshål syns inte, det andra gör det däremot. Han fick en ölburk kastad på den under läkningen som gjorde att den började trilskas som bara den och vandrade så han fick ta ut den. Men det är mest ärret efter vandringen som syns på honom.
Det är så olika, beror ju mest på hur ens kropp hanterar det hela, vad man har för hy (vissa syns det mer på än andra) och om den äår bra läkt från början.
Därför är det bra att fundera en och tre gånger innan man gör någon som hellst bodymod, och det är det bra att du gör! =)
Står själv vid valet och kvalet för en dermal i ansiktet så..
Paulina
Jag har haft två piercingar i ögonbrynet i ca 3 år efter jag tröttnade på dem och plockade ut dem. De ville först inte läka, så jag tog och använda lite AloeVera morgon och kväll och det rättade till sig rätt så bra och det syns inte idag. =)
Vet inte om det var därför, tog inte i det andra ögonbrynet och den syns fortfarande att det är ett ärr.. =(

#7 Vad är aloeVera morgon och kväll och vad har man det till ?
Mvh Ellenfyrkant
Aloe Vera är en växt som finns i diverse hudvårdsprodukter, och kan verka läkande. Testa dock på en liten del av huden bara så att du tål det! Själv är jag väldigt känslig mot det trots att jag inte har någon som helst form av allergi eller överkänslighet mot något annat. Använde ett läppcerat med det en gång, och mina läppar började svida och svullna upp. Även min mor är känslig mot det, och fick svidande eksem av det, medans det funkar perfekt för övriga familjen.
_No way! Yes way!

#8. Ursäkta haft problem att skriva i denna tråd, men #9 är helt rätt ute. Är du allergisk mot kaktus eller citrus ska du testa med att dutta på en liten klick under armhålan innan du lägger dig en gång. (aldrig varit med om att någon varit allergisk, gör egna salvor hemma) men vill inte säga något nu när det tas upp.
Förr använde man den när man inte kunde sy ihop sår eftersom det bildas en slags hinna som skyddar huden samtidigt som den läker, använder du aloevera på sår (rivmärken kan du ta på nästan direkt när du fått dem, lite större sår någon dag efter du fått dem t.ex. skrubbsår, ABSOLUT INTE efter en operation eller efter att du fått sy eller för stora sår!)
Glömde ta nu när jag skadade benet har ett fult ärr nu, däremot tog jag på armen som var större, syns inget mer än att det blir lite ljusare färg när jag solar.
#10. Jag vill inte ge detta som råd men kan säga en teknik vissa använder för att få hål som inte växer igen att växa igen och även när man får ärrvävnad eller grop som du har. vill upprepa igen TESTA INTE DETTA!!!
Riva upp ett litet sår precis där ärret är och stryka på AloeVera tills det läkt då formar kroppen hålet som det var gjort att göra. upprepar igen TESTA INTE DETTA!! Vill inte uppmana folk att skada sig själva plus att man kan få infektion.
ALOE VERA:
Glömde säga, köp inte på apoteket eftersom de oftast har AloeVera extrakt som de kallar det för och det är kemiskt framkallat, köp i en Life-butik det är lite dyrare men du får något bra 99% helst 100% men den är oftast så vattnig att den nästan rinner som vatten. 99% är bättre nästan som salva (genomskinlig)

Tack för tipsen, piercingläkningar blir alltså bätter med hjälp av aloe vera ?
Mvh Ellenfyrkant
#13. Ja, däremot om du har en infektion måste den bli frisk först .. På människan läker hålet innifrån och ut, på kattdjur utifrån och in, det är lite tufft. =)
Det har fungerat för mig så jag sluppit fula ärr.