Alsosprit?
Jo det är såhär att jag fick en röd knöl vid min ena kindpiercing för över 1,5 månad sen. Jag gick till min piercare och frågade vad det var och jag tror han sa att det var en abcess som tydligen var rätt vanlig. Jag skulle iallafall torka ut den med alsollösning och det var 70 % chans att den skulle försvinna.
Nu efter ungefär 3 veckor så är den liite bättre men inte mycket och jag funderar på om jag ska byta ut alsollösningen mot alsolsprit. Det är ju starkare så det kanske är mer effektivt? Men piercaren sa att det var för starkt, men eftersom det är en sån minimal skillnad med alsollösningen så borde det ju bli bättre med alsolsprit?
Knölen är till stor del varfylld. Jag har provat med en synål (jag vet det är inte bra, men jag hade inget annat) att sticka hål på den, men jag kommer inte igenom och det gör skitont så jag vågar inte trycka mer heller. Jag kanske ska prova köpa en kanyl och sticka den?
Eftersom jag bor en bit bort från min piercare + att han bara är på studion 1 gång i veckan så kan jag inte komma dit förrän i slutet av agusti. Det finns tyvärr ingen annan piercare i min närhet heller :/
Andra tips mot vad jag kan göra för att få bort den är också välkommet :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Är det som en blodblåsa? Jag hade en vid min navelpiercing, och den sprack av sig själv efter ett tag, gjorde inget åt den förutom att tvätta som vanligt med koksaltlösning. Det kom var och rätt mycket blod, men nu finns det inte ett spår efter den. :)

#1 Jag vet inte, den är lite vätskefylld iallafall, men vet inte om det är blod eller var eller vad det nu kan vara :P
Hur lång tog det ungefär innan den sprack? Det känns som min har suttit på min kind en evighet…
tycker det låter starkt/uttorkande oavsett.
Testa att kör med vanlig koksaltlösning.
≧◔◡◔≦
Tvätta inte med sprit, det är flr uttorkande, koksaltlösning är det bästa tror jag också på
/Christine

alsolsprit/lösning ska användas i MAX 7 dagar på en piercing som måste torkas ut. sen använder man sej utav koksalt lösning om det fortfarande strular.

#3 och #4 Piercaren sa att man inte skulle använda koksaltlösning eftersom det inte skulle hjälpa..
#5 Han sa att jag skulle använda det först 1 vecka, hjälpte det lite så skulle jag fortsätta med det 4-5 veckor.
Det här är ju ändå en väldigt seriös piercare som jag gick till, men jag vet inte :/
#6 vilket lustigt resonomang vad skulle inte det hjälpa mot det som sprit skulle kunna göra?
aja, du kan ju alltid höra av dig till honom igen och säga att det inte funkar.
≧◔◡◔≦

#7 Det skulle liksom torka ut knölen/blåsan :/
Jo jag får väl göra det.
#2: Jag kommer inte ihåg exakt hur länge, men ett par veckor kanske..