Mörka fläckar utanför tatueringen
Har ett litet problem som jag har med mina tatueringar. De är rätt så nygjorda och jag har fått blåmärkeliknande fläckar utanför tatueringarna. Inga stora dock, men de syns. Speciellt på den ena.
Jag har två tatueringar och dessa är gjorda hos två olika seriösa tatuerare. Annars är de jättefina och har skarpa linjer och så, men utanför har det bildats mörka fläckar som ser ut som blåmärken men som inte har försvunnit sedan mars då jag gjorde den förstan av dessa två.
Frågade den ena av tatuerarna om detta då jag visade det, och han sade att det kan hända ibland att det är en reaktion. Han förklarade att han hade haft en kund vars underarm hade blivit helt blå, men att detta försvann efter ca 6-8 månader. Han förklarade att reaktionen kan uppstå om det är känsliga områden. Och jag har en på halsen och en på skuldran, och båda har fläckar utanför.
Han sade att jag skulle vänta i ca 6-8 månader och att de skulle försvinna av sig själv, men märker ingen skillnad alls när tiden går.
Stämmer detta, eller ska jag börja överväga en cover-up eller något? Går fläckarna att bleka bort, för vill inte tatuera något på utsidan av tatueringarna i och med att de är annars så fina som de är?
Tycker det låter konstigt att det blir såhär.
Det är så himla synd för dessa är annars så fina och välgjorda. Och hos två olika tatuerare också dessutom. Vad är liksom odsen för att båda ska bli sådana? (T_T)
det låter som blow-outs. dvs. att bläcket har flytit ut. det kan försvinna med tiden, om det gör det helt eller inte är individuellt.
Du kan läsa mer om sk. blow-outs i artikeln "tatueringens nackdelar"
Tack för svaret. Hoppas verkligen dessa försvinner. Vill inte behöva tatuera utanför tatueringarna bara för dessa.
Det går inte att bleka bort endast fläckarna med laser om det är så att fläckarna inte försvinner?
#2 vet ej hur det funkar, det är ju lixom under huden. Jag har själv likande runt vissa partier på min underarm, men de har försvunnit med tiden och det är bara jag själv som ser det då jag är medveten om att det är så.. (är nu ca 1-2 år sedan jag gjorde den, så det kan nog ta sin tid)
Hm, ok. På den ena på skuldran har jag ju inga problem med fläckarna för de syns inte för den som inte vet att de är där. Men på halsen är det en annan sak då de är rätt så mörka. Och man vill ju att det ser snyggt ut speciellt på halsen för att det är ju ett område som syns så väl.
Får väl vänta och hoppas på det bästa. (^_^,)

hmmm…. du kan juh alltid tatuera över blow outsen med hudfärg…. om tattueraren e bra på o blanda till din hudton kan det bli skitsnyggt
Det låter som en blow out. Jag hade det också på halsen, blekte bort min lilla i storlek 50öre fläck för 500kr för några veckor sedan. Försvann helt, blev jätte bra! Min fläck syntes väl innan, men nu har ingen sagt nåt om det, och det tar ändå 2 månader innan laser resultatet har fått bäst resultat. ( färgen måste ha tid på sig att absorberas bort av kroppen ) Lycka till hur du än gör med dina tatueringar :)
#6 häftigt att det funkar med laser!
#6: Låter helt underbart att det gick att få bort! Har också en fläck som är lika stor som en 50-öring. Du fick ingen ärrbildning eller så då? På halsen är det ju så känsligt med ärrbildning om man ska bleka. Eller gick det bra för att det var så lite med färg?
Nej inget ärr alls. Jo det gick bra. hon råka även träffa den "riktiga" tatueringen som är svart så där rök en liten prick med färg också. På mig var laser effektivt :)
Totalt toppen!
Vad var det för laserbehandling? Finns ju olika vad jag har förstått.
Har ingen aning faktidkt, såg ut som en stor vit hårfön som hade blått vitt ljus. :)

Snyggt sen om man blir solbränd eller åt andra hållet…
#11: Okej, ska kolla upp lite fakta om laser då så får jag se hur det blir med det. (^_^)