Piercat Armen!
tjena allihopa. har gjort min första piercing på armen men det ska bli många fler. men jag har en undran, jag har inte något lactasyd hemma. bara koksaltlösning och klorhexedin sprit, men kan man andvända vilken tvål som helst? jag har aldrig vatt utan lactasyd fören nu och får itne pengar fören ett antal dagar..
eller kan jag bara andvända KSL?
Koksaltlösning är nog det bästa två ggr/dag. annars är det nog inget fel med annan parfymfri tvål.
/Christine

Som sagt det räcker med koksaltlösning.
Vilken cool piercing! Fast det hade nog vart bättre om du hade haft ett riktigt surface smycke, ser ut som hästskon kommer fastna i massa saker och göra läkningen sämre eller att piercingen stöts bort :/
- Medarbetare på studier.ifokus
jo jag ska ha ringar typ 6 på över armen o 6 på under och sätta snören som en spiral igenom alla eller liknande (ej korsett)
jag hadde inte vanliga ringar för då hadde jag använt det, surface smycke har jag inte några alls inte enns smutsiga.
jag har ju en del piercing kunskaper, har gjort alla piercing själv utom 2 i tungan o prins albert.
tack så mycket för hjälpen… kan jag andvända klorhexedin sprit på armen om de blir infektion?? jag vet att jag kan de i bröstvårterna men hur är det med piercingar som denna??

Överväger man att pierca sig med smutsiga smycken så tycker jag inte man ska pierca sig själv :/
Koksaltlösning fungerar även på infektioner!
- Medarbetare på studier.ifokus

du ska inte använda någon form av sprit på piercingen.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Najs! :) koksaltlösning räcker gott o väl!
/Moonchild89 👻
okej, då fåre bli koksaltlösning dårå. jag hadde fått en inre böld vid piercing av bröstvårta så sa min piercare att andvänd klorhexedin sprit så försvinner den och det gjorde det!!
han inponeras av mina piercingar att dom e välgjorda och såvidare.
och NEJ jag skulle inte överväga till ett smutsigt smycke!
tackar för alla seriösa svar..