4 mm conch
Då var man nypiercad då.. :)
var på tripp till Bergen nu efter helgen och passade på att titta in på lets buzz tattoo. De var väldigt trevliga och det var ett fräscht o snyggt ställe.
Frågade lite ang dermal anchors men det gjorde dom inte i nuläget (piercaren skulle till Federal i lkpg för att lära sig mer om det… Mina gamla hemtrakter :)) men blev ju såå sjukt sugen på piercing så jag gjorde en conch då jag funderat på vad jag skulle göra mer i högerörat än bara töjning…
Ska ha en liten plugg i senare men under läkningen så sitter nu den fetaste ringen i världen (känns det som).. Kanylen var lagom stor med sina 4 mm, men det gjorde inte alls så ont som jag hade räknat med. Men just nu är det jäkligt ömt kan jag lova men ska vörda den som det vore mitt barn (eller iller).
Nu börjar nedräkningen tills det har läkt så man kan byta till plugg… Tycker inte det är snyggt som det är nu.. men men :)
Bild kommer senare!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Där ser man! väntar spänt på bild :) hoppas det läker fint!
vad gick kalaset på?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Endast 400 så väldigt billigt må jag säga! Smycketär sjuuukt stort men blir fint med en diskret plugg senare… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

det var ju normalpris :) jag är dugen på envanlig med 1,6 bara.. men det får bli i framtiden :)

Har en bekant som har gjort nagot liknande, men hon har skurit ut en bit av orat istallet for att ta en stor nal. Sa har sag det ut nar det var nygjort och hon inte hade satt i en tunnel an :)
// Amanda
#4 ajj ajj :/
tycker det är sjukt snyggt med töjd conch! men jag själv nöjer mig med min diskreta lilla diamant ;)
#4 kallas inte det för att stämpla?
Aja, måste säga att det gör väääldigt ont nu såhär i efterhand.. Hade dock velat se det lilla "köttstycket" som följde med nålen men det glömde jag bort när jag var där förstås..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Kanner du dit inte helt "sne" med den dar stora ringen? :P Blir nog snyggt nar pluggen kommer dit!
// Amanda
Hahaha- faktiskt inte. Den är inte ett dugg tung.. örat är bara väldigt ömt just nu.. :)
Jag trivs inte i den här stora ringen för jag tycker det ser fult ut.. längtar till pluggen ska komma dit vid jul om allt går som det ska med läkningen.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

skitsnyggt! Om jag hade gjort en sån i 4 mm så skulle jag nog ha behållt ringen :)

Snyggt med töjd conch! :D
Ska töja min mer. Har 3,2mm nu… Har vart fast på det ett bra tag, i typ 2 år. ;) Gör ju så jävla ont att töja brosket där! Önskar jag också tog med fetare kanyleller punchade.. Men jag tänkte ju inte på det då :/

Usch, jag får rysningar! Visst är det bra snyggt med töjd conch men huwa vad läskigt det ser ut utan smycket och att göra ett sådant stort hål med en kanyl? Nej, usch, det skulle jag aldrig klara av!
Idag är örat sådär lagom uppsvullet och ömt.. har gjort ont hela dagen och jag skulle nog kunna värma en hel by med kroppsvärmen genom örat om jag bara kopplade till en liten sladd…
Kom dock på igårkväll att jag inte kan ha mina hörlurar till ipoden förrän det läkt!! gaaaaaaah- vad har jag gjort!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Riktigt coolt!:) och 400:- tyckte jag lät jätte bra..
Hade med tänkt köra större direkt ist för 1.6mm .. får se när de blir:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Snyggt! Kommer bli ap-läckert med plugg i sen! Men jag lider med dig.. Utan hörlurar, hur skulle man klara det? :S
Nu är jag verkligen sugen på en sådan med.. Bara att killen säger "nu räcker det med det du har, det är min smärtgräns, det är så fult med töjningar.." Vaddå? Jag har 6mm i ett öra, det är ju en fis i rymden ;)
Paulina
Denna tråden skrevs i oktober förra året och jag är ledsen att behöva säga RIP till min conch efter 8 månader.. Den läkte aldrig och jag gjorde ett försök att gå ner lite i storlek och ha en stav i. Det blev bättre.. sen blev den sämre igen. Det blev såna kraftiga blow outs på båda sidor om örat som lugnade ner sig lite när jag tog ut smycket och sov utan. Men utan några långvariga resultat. Till sist gick jag ner till en vanlig 1,6a, men fick ge upp även den. 2 dagar efter att jag bestämde mig att inte ha kvar min piercing hade den läkt igen.
Såååå underbart att kunna sova på höger öra utan att få ont, för första gången på 8 månader!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad tråkigt! Den var verkligen snygg, men det är inte lätt alla gånger. Grattis till att kunna sova på högersidan igen! =)
Paulina
Vad tråkigt… Tyckte det var jättesnyggt annars
/Christine

jag satt mest och funderade varfö rman i hela världen sätter i en tung ring i den storleken som läk smycke….? har själv töjt upp sambons conch till 4mm, och då satt vi i en ring på 3 mm under 2 dagar, för att sen sätta i 4mm staven. och jag vet hur han klagade över att den ringen vägde. och då var ändå hans piercing ca 5 år gammal innan jag började töja den på honom. så jag själv skulle nog aldrig vilja ha en ring i om jag piercar så stort.
Jag tyckte inte själva ringen verkade störande för att den var tung utan för att den var just en ring som lätt kom imot. Piercaren hade inga så stora stavar hemma när jag piercades och det var en bilresa på ca 3 timmar enkel resa för att ta sig dit.. :)
Det läkte bättre med staven, men inte heller det var bra tyvärr.. :(
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är tråkigt när man måste ta ut piercingar :/ Men det positiva är ju att du får sova skönt iallafall :)
- Medarbetare på studier.ifokus