Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 17856 ggr
Yaeko
0

Vill se bilder!

Hej!

Jag är väldigt sugen på en tatuering, men är rädd att jag ska ångra mig. Funderar på att göra en nere vid foten, typ lite ovanför foten vänd utåt, på fotleden eller vad det kallas. (Vid "knölen" på utsidan foten) Hoppas ni förstår vad jag menar Tungan ute Tänkte att det kan vara en bra första tatuering eftersom det inte syns så väl om jag skulle ångra mig.

Men jag vill gärna se bilder om ni har tatuering nere vid foten. Få lite insperation (inte för att jag ska kopiera någon!) och idéer.

Tack :)

Aviendha
0

Jag har en på foten, fram mot lilltån, och en runt fotleden så jag kan nog inte hjälpa till ;)

Däremot så kan du slänga en blick bland våra länkar och kika på motiv i allmänhet, och hanske dyker det upp en del med "rätt" placering med?

Motiv kan ju en tatuerare anpassa efter placeringen så det är inga problem =) Men det är bra att titta och fundera och känna efter, det vore ju synd om man ångrar sig :P

Jenahbella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mina stjärnor :)

Yaeko
0

#1 Skulle gärna vilja se din ändå, blev nyfiken nu ju ;)

Ja, jag har kollat lite bildtrådar men tycker inte att det är så många som har nere vid foten. Får kika lite till ^^

Ja, man vill ju vara bombsäker. Jag vill nog ha en blomma som slingrar sig upp mot benet lite och/eller ner mot foten. Eller så bara någon text eller annat motiv. Vet inte alls :S Usch, vad svårt att bestämma sig!

#2 Din var jättefin! Var snyggt format med foten liksom :)

cj79
0

Denna gjorde jag i tisdags :)

Emma-U
0

Min är väl i och för sig något större än du tänkt dig tror jag, men jag slänger in den ändå Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Yaeko
0

#4 & 5 Vilka fina! Skulle kunna tänka mig som #5 fast mindre, med blommor och något som slingrar sig. Riktigt fint :)

#4 Var också fin men lite för stor för en första tatuering tycker jag ;)

cj79
0

#4 Var också fin men lite för stor för en första tatuering tycker jag ;)

Hehe. Det är min första :)

Gluskap
0

Min

Gluskap
0

Du måste visa bilder sen när du skaffat dig en tatuering =)

milky
0

Fina bilder…..

Lostlie
0

#4 hur snygg som helst!!!Glad

Yaeko
0

#8 Såg din tatuering i någon annan tråd också :) Den är så grymt fin! Och med lila blommor (lila är min favoritfärg). Blir lite avis…

Gluskap
0

Haha ja jag är inte sen med att visa, är ju så glad för den och nöjd =)

Markegard
0

#5. Vilken jätte hätfig/snygg tattuering du har där måste jag säga ! ^^

Yaeko
0

Nu har jag kollat runt lite på olika tatueringsstudios i Sundsvall. En (taurus i s-vall) hade en massa bilder så jag kopierade lite för att visa ungefär hur jag hade tänkt det :)

Gjorde siffror och bokstäver så ni får ge förslag på vilken krumelur som passar med vilken blomma ^^

Emma-U
0

#14 Tack Glad Den ska fyllas i snart och äntligen få vitt i blommorna som varken tatueraren eller jag orkade den sena kväll som jag gjorde den..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Gluskap
0

Glömde du bilderna?? Flört

Yaeko
0

OJ! Ja, det gjorde jag ju, haha!

Yaeko
0

Jag vill nog ha blommorna A eller D, men tycker att C har så snygg skuggning :) Och så gillar jag mönstret 3 ^^ Åååh, vad svårt det är!!!

Jenahbella
0

A va jättefint :D

Liss
0

D, är ju ungefär som A fast utan swirlsen. D var mycket snyggare. Men det är ju bara att visa upp blommorna du tycker är vackra och förklara att du vill ha swirls som 3 så kan tatueraren fixa ihop det där jätte snyggt åt dig. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Yaeko
0

Jag bad min kusin rita lite skisser till tatueringen. Jag fick se de igår och tyckte de var jättefina! Vi pratade lite om hur stor den ska vara och hur många blommor jag vill ha så det blir nog jättebra :)

Här är en skiss som jag gillar

Jenahbella
0

#22 riktigt snygg :D

Yaeko
0

Och här är en till. Vill nog ha som den här fast lite längre istället för rund. Mer som #22 om ni förstår. Den ska ju sitta alldeles ovanför fotknölen på sidan av vaden så jag vill ju att den ska passa på benet och vara lite längre så inte tatueringen går runt benet. Har rätt så smala ben så det får bli en smal tatuering också ^^

Vad tycks? Ge gärna förslag, ni som är proffs ;) Allt från form till färger.

Yaeko
0

Glömde såklart bilden…

Jenahbella
0

som sagt jag gillade #22 :) i svart och rött kanske? :)

Yaeko
0

#26 Vet inte om jag vill ha färg, har sett så många tatueringar där det ser ut som färgen har blekts. Men det kanske har blivit bättre nu så färgen håller bättre?

Och så vet jag inte om jag vill ha röd… Blir ganska brun på sommrarna och då kanske det röda inte syns så bra? Jag funderar på om jag ska ha blå eller lila om jag ska ha färg :)

Yaeko
0

PUTT!

Gluskap
0

Färgen blir aldrig lika skarp när den är läkt som när den är nygjord.
Tatueringar blir blekta med tiden, men det spelar ingen roll om det är svart eller färg. Sen är ju färgerna bättre nu än om man jämför med de färger som användes för 20-30 år sen tex.

Exet hade mycket rött i sin tatuering och det syntes lika bra som alla andra färger när han blev brun på sommaren, och han blev riktigt mörk choklad färgad =) Så vilken färg du väljer är ju upp till dig, det ska ju vara en som du tycker är snygg. Att den inte kommer synas är inget du behöver tänka på.

Yaeko
0

#29 Okej, då behöver jag inte oroa mig om färgen :)

Geten
0

# 8 Oj den va jättefin!! Glad *vill oxå ha*