Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 9775 ggr
Polenta
7

Textstilar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet en bra sida med textstilar? Som några har sett är jag sugen på att tatuera ett öga som tillhör en av mina passhästar. Denna häst är inte min, men jag har ju en egen häst med också, och med henne har jag genomlidit mycket, det har inte gått bra för oss och vi har fått kämpa hela tiden men nu har det äntligen börjat bli lite framsteg och mkt skitsnack har vi fått höra med under dessa 3 år.

Jag har tagit bort känselhåren för att lättare få plats med texten. Jag har två texter att välja på;

Veni vidi vici - Ska motsvara mig och min hästs framsted och framtida framgångar. Denna motsvarar även min passhästs framtid också, då han är en lovande travare om han får hålla.

Per aspera ad astra (Genom svårigheter mot stjärnorna) - Tycker jag passar otroligt klockrent på mig och min häst, ska även visa dom som snackat så mkt om henne att hon är en bra häst osv.

Jag hade tänkt ha någon slags skrivstil och gärna så litet som möjligt utan att det ska bli kluddigt och oläsbart. Antingen tänkte jag ha båda texterna eller bra den ena. Och placeringen på tatueringen blir nog mellan skulderbladen eller den vänstra skuldran, har inte bestämt mig riktigt.

Kom med förslag! Textstilar, placering och text ;)

Aviendha
2

Textstilar har vi längst ner bland våra länkar, där kan du testa hur din text ser ut i ett visst typsnitt. Vraka och välj, det finns många bra textstilar, men olika texter ter sig olika beroende på vad man skriver, om du förstår vad jag menar.

Ögat är jättevackert! Ang placeringen skulle jag nog välja skuldran eller vaden. Texten tycker jag du ska välja ut helt själv, vad känns mest rätt för dig? Vad känner du när du tänker på din häst och tatueringen?

Polenta
0

#1 Ah då ska jag genast kolla in dom! :)

Tack! Jag överväger på skuldran faktiskt, när jag läser "Per aspera ad astra" så tänker jag att det stämmer helt klockrent in på henne, då vi har gått igenom så mkt som jag sa. "Veni vidi vici" stämmer mer in på passhästen (vars öga jag ritat), men jag skulle vilja ha något som kopplar båda hästarna, och det har jag ju nu md ögat och texten :)

Skulle man kanske kunna dela på "Per aspera ad astra" och och sätta dom två första orden ovanför ögat och dom två sista under?