namn
finns det någonstans man kan hitta namnet på alla piercingar som finns, jag har precis piercat mig och vill gärna veta namnet på alla då jag planetar att skaffa fler men inte vet vad de heter. Jag har letat på saiten och nätet men hittar inte så mycket info somjag vill ha så jag tänkte fråga snabt här.
Sen skulle jag görna vilja veta om det är samma i sverige som i England.
Min percing blöder ganska mycket, finns det någonting jag bör tänka på? Jag rengör det som sman ska och sånt men jag vill ändå fråga, just in case of. =)
Här finns det en lista
/Christine

Om den är nygjord så kan det blöda, men rengör du som det ska 1-2 ggr per dygn så ska det inte vara någon fara :)
Du får gärna visa bild också :)
- Medarbetare på studier.ifokus

#1 Tack
#2 Jag fick rengöra det ganska många ggr men nu börjar det se bra ut. Varför frågar de om manlätt får blåmärken? Fattade inte riktigt varför och orkade inte fråga heller, nån som vet? Det har slutat blöda nu men det var lite obehagligt i början. Det här var min första percing.
Funderar på industrial eller nått liknande men då måste jag ha något i det andra örat också.

#3 Har för mig att man får blåmärken när blodkärl går sönder och det blöder då under hudens yta - som visar sig som blåmärken.
Tvätta inte för mycket, det är inte bra. Men vilken cool piercing det var!

Jaha, missuppfattade frågan :P Piercaren frågade aldrig mig om jag lätt fick blåmärken, så det vet jag inte :)

Tack jag är riktigt nöjd, funderar på att göra en industrial också men jag vet inte om jag måste låta den här läka innan jag piersar det andra. Jag vet bara inte vad jag ska göra i det andra örat men det kanske kommer när jag står där i studion. Jag är supernöjd iaf.
Fast jag ska kanske byta ut ringen senare men jag vet inte riktigt.

Jo det är bäst att låta den du gjorde läka först, annars tar läkningen ännu längre tid ju fler oläkta piercingar du har.

Bra att veta, synd bara att det inte skulle passa med en industrial i andra örat… men den som väntar på något gott … ;)
Har du några piercingar?

Fast det finns ju massa andra öronpiercingar att välja mellan ;)
Jag har i kinderna sen lite i öronen, där har jag fem i ena och andra har jag två vanliga där nere och två i brosket, rätt så vanliga alltså :P
Fast din var verkligen cool, blir ju själv sugen på nå liknande, du måste uppdatera hur det går med läkningen! :D

Snygga! =)
Jag är sugen på att göra två conch i ena örat och en industrial men funderar på om de på studion kommer protestera till o göra mig till en nåldyna :P
Gör det ont att göra i kinden eller rättare sagt, är det mycket nålen ska igenom?

Det låter snyggt! Jag är också sugen på att göra massa piercingar :P
Jag tyckte att det gjorde rätt ont, och man kände verkligen varje lager nålen gick igenom :P

Vilken av dina gjorde mest ont tycker du?

Jag är rätt smärtkänslig så jag tycker att alla mina piercingar gjorde ont. Men den som gjorde mest ont var nog när jag tog tre hål samtidigt (jag vet, inte bra men jag visste inte då) och det sista hålet av dem tre jag gjorde. Den gjorde riktigt ont! Det är hålet längst upp på bilden :P
Vad tycker du själv gjorde mest ont?

Jag har bara gjort min snug, förutom ett par gamla hål som jag gjorde när jag var mindre. Jag tyckte inte att det kändes mer än att kanylen kliade lite när han tryckte igenom den. Jag satt hela tiden o väntade på smärtan men kände inget, vilket jag tyckte var ganska skumt med tanke på att det var ganska mycket som den skulle igenom. Fast jag har en riktigt hög smärtgräns så det beror nog på det. Jag ska göra en industrial och den ska tydligen göra riktigt ont så den antar jag att jag kommer känna av i alla fall. (på gott o ont)
Jag har inte så stor koll men är det ok att pierca nr två innan den första har läkt, även om det är i andra örat?

Är det industrialen som du ska göra som nummer två? För isåfall rekommenderar jag dig att vänta. För många är industrial piercingar väldigt svårläkta, så i värsta fall så kommer läkningen dra ut ännu längre på tiden både på din industiral och snug.
Så vänta 1-2 månader innan du gör nästa så att den du har är lite bättre läkt :)
Jag gjorde 3 hål samtidigt (iofs med pistol) och det tog 1 år innan dem började läka för mig :/ Personligen så tycker jag att max så kan man göra två hål samtidigt utan att det är någon större fara! :)

problemet är för mig att jag åker om 6 dagar och jag vill gärna göra det här, mina "pistolhål" tog också väldigt lång tid på sig att läka men är det olika mellan pistoltagna hål och kanyler eller är det samma sak typ?

Det är mycket bättre med kanyl. När man tar med pistol så krossar den vävnaden vilket inte är bra.
Du kan ju ta nu, men då riskerar du en längre läkning.

Jag ska göra med kanyl, jag kommer aldrig rekomendera pistol till någon. Snacka om att man får beslutsångerst!
Tack för hjälpe, det är inte så lätt när man sitter här och funderar ensam och ingen man känner kan något. :P

Varsågod :)
Det är tyvärr inte så många av dem jag känner heller som är speciellt intresserade av bodymods. Men tur att internet finns ;)