Någon som gillar att teckna?
Hej alla. Jag har länge varit sugen på att göra en tatuering i ryggslutet, men inte någon vanligt tribal eller så, som många har. Jag vill ha mitt födelseår o romerska siffror: 1990 = MCMXC
Runt dessa skulle jag vilja ha lite mjuka snirklar, inga spetsiga tribals alltså. Hela tatueringen har jag tänkt mig ska vara ca 15cm lång och 2-3cm hög.
Min fråga nu är ifall det finns någon som tycker att det är kul att teckna och vill jobba lite med den här? Jag är rädd för att bli lite överkörd och stressad om jag går till en tatuerare..
Det borde vara ett rätt enkelt jobb för en tatuerare att få till, men här finner du en tjej som erbjuder sig att teckna, hon kanske är villig att ta sig an detta =)
Paulina

Jag hade nog ändå försökt hos en tatuerare först. Min tatuerare ritar tills man är nöjd, hon gör också flera skisser som man kan välja mellan just enligt det motivet man önskat. Jättesmidigt.
Efter att ha jobbat på en reklambyrå så säger jag bara att ska man ha text kan man inte ha så bestämda ramar om hur långt och högt det ska vara. Bokstäver och siffror har en höjd som inte kan "tullas" med. Ska den vara 15 cm lång kanske den måste bli 6-7 cm hög för annars ser inte de romerska siffrorna symetriska ut. Detta var bara ett exempel- men så du kanske måste tänka om lite på storleken.
Prova att skriva det du vill skriva i word i 15 cm så får du se hur högt det blir!
Sajtvärd på Iller.ifokus