Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 9044 ggr
Adolfssonn
0

Tungpiercing ??

hejsan .

Jag undrar om det gör jätte ont att ta hål i tungan.

visst det beror väll på från person till person

men aa , och lixom tunga svullnar väll upp

hur känns det igentligen ?? ,

vill värkligen ha Tungpiercing , men e riktigt

rädd för att göra det , tacksam för svar

kram michelle .

WesthKiowas
0

Jag gjorde i tungan och näsan samma dag och jag tyckte det gjorde mycket ondare i näsan. Sen gjorde det ju ont mycket längre efteråt i tungan innan det läkte. Första dagen/dagarna så pratade man som om man var lite småfull Flört

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

linhof
0

I tungan kändes det inget alls…. ett, tu, tre så vart det klart… Dan efter däremot var hemsk! och följande 3 dagar… sen blev det bättre… Glad Jag upptäckte däremot att borsta tänderna stillade smärtan lite och tugga stimorol orginal (tuggummi) bedövade lite o tog även ner svullnaden en del….xylitolet tror jag kan ha vart orsaken till det…

och ja, den svullnar…rejält. Så dricka mycket som är kallt, äta glass o isbitar underlättar en hel del… o ät inte riven morot, ärtor o majs innan du kan kontrollera tungan igen (när svullnaden gått ner) Det "snurrar" fast sej på staven eller sätter sej som en "hatt" Flört

men det är värt det i längden Skrattande

kram/Linda

Adolfssonn
0

Jag e lixom sket rädd för det där med att tunga svullnar upp

eftersom att jag har lite andnings svårigheter med mera

och ibland känns det som att min tunga svullat upp ( fast den igentligen inte har det , hehe ) och då får jag värkligen svårt med det där med andningen, det är ju inte så att jag har nått fel det e bara jag som får för mig att jag slutar andas och det har vatt så sen jag var liten.  men tänk då när den värkligen svullnar upp , men aa jag tror nog att det e värt i längden så funderar värkligen på att göra det .

ZaraC
0

Jag har piercat ögonbryn, näsan, öronen, bröstvårtan, tungan och läppen och tungan gjorde inte ont alls och ögonbrynet gjorde mest ont.

Men min tunga svullnade rejält, inga problem med andningen eller så men kunde inte äta och dricka så bra första dygnet, och då hade jag ont.Sen hade jag lite ont i halsen typ som en sträckning efter att ha räckt ut tungan.

Gå till en bra piercare och hör dig för, om de är duktiga och anser att det är en risk så kommer de att säga att de inte tycker du ska genomföra en Tungpiercing.

cillisw
0

Jag har piercing i tungan och jag tycker inte alls att det gjorde ont att göra den. Däremot gjorde det lite ont efteråt när tungan blev svullen och så.

Gluskap
0

Får du panik och andningsbesvär om tungan svullnar så bör du ju inte pierca dig där eftersom den kommer svullna…

[SarahOhrn]
0

Det känns inte över huvud taget. Jag va dödligt nervös, jag svimmade nästan av nervositet men sen märkte jag inte ens att hon hade stuckit igenom nålen. Det jobbiga i så fall att dom sitter o drar ut tungan med tången o man kan se nålen, så mest psykiskt annars va det inte farligt alls.

Svullnaden dock, den gjorde ont tycker jag. Eller det va så jobbigt! För det va svårt o äta, prata, o allt. Man märkte verkligen då hur stor betydelse tungan har :p Så helt ärligt, skulle aldrig göra om det, skulle kunna göra om själva hålet men inte svullnaden efteråt.. Och jag får panik när det sväller, är jätterädd o kvävas o har panikångest/hypokondri men det gick bra =)

Men jag är så nöjd, jag älskar den! Dock har den börjat slita på tänder/tandkött nu riktigt mycket efter ett par år så jag skulle behöva ta ut den men vill inteee..

Ceciliaolucifer
0

Jag har piercat tungan 2 gånger och det var samma känsla båda gångerna. Det var som en långdragen ilning, inte värre än när man tar ut kanylen efter blodprovstagning.

Det finns inget som säger att du inte skulle klara av en piercing i tungan. Kanske den till och med får din rädsla att försvinna?
Sen är det stor skillnad på att göra ngt medvetet och ta konsekvenserna, än att man av ren panik tror att man inte får luft.

Första gången jag gjorde tungan så klarade jag inte av läkningsperioden. Jag fick panik och var så hungrig så det funkade inte. Jag behöver tugga för att kunna bli mätt, eller det har jag inbillat mig iallfall. Men andra gången visste jag vad jag hade att vänta mig och då var jag beredd och då funkade det :)

metalbitch
0

gjrde min Tungpiercing för 19 år sedan tillammans med ögonbrynspiercing, kommer inte ihåg att själva piercandet gjorde ont då det går så fort så man hinner inte blinka. Men att tungan svullnade upp,japp det gjorde den…kändes som man hade en kotunga i munnen och kunde absolut inte prata ordentligt i flera dgr,drägglade ner örngottet under natten,gick ner ett par hekto då jag va tvungen att mosa all mat men man fick med en lapp om bedövningsmedel för munhålan som man kunde skölja med när det va som besvärligast…..men summan av kardemumman

ONT att göra det = Nej

SVULLNAD = JA

ÅNGRAT = Aldrig

GÖRA EN TILL = Snart

som sagt väldigt individuellt,alla har olika smärtrösklar

rivstart
0

Tungan var min allra första piercing.. och enligt mig så kändes den inte allls! När hon stuckit i kanylen undrade jag om hon skulle börja snart :)

Sen till det här med att tungan svullnar… det gör den.. OFTAST! Min gjorde det inte! Kunde käka pizza samma kväll och åt typ som vanligt. Det enda som jag märkte av att jag gjort en Tungpiercing var att jag (när jag åt) med jämna mellanrum bet i i staven. Men efter ett par dar har man vant sig!

Förutom deni tungan har jag för tillfället två andra just nu, och har haft två som jag tagit ut… men tungan är den som jag tycker bäst om och som jag kommer behålla längst!! :D

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

[SarahOhrn]
0

Jag kan säga att jag är otroligt nålrädd också, jag hatar att pierca mig, har gjort naveln 3 gånger och det gör ondare för varje gång tycker jag och är megakänslig men tungan gick ändå jättebra fastän jag inte trodde jag skulle klara det för jag va såååå rädd så det går inet att beskriva!

Adolfssonn
0

Jag tror nog att jag klarar det :P ,

det enda jag oroar mig över är ju somsagt svullnaden

för det värkar ju inte som om det gör så ont

och jag har otroligt hög smärt tröskel. vilket jag vet eftersom

att jag gick runt med brutet ben i 3 dagar och inte hade nått ont :P

så det blir nog en Tungpiercing rätt snart ;D

[SarahOhrn]
0

haha ja smärtan klarar du definitivt då:p Då gör nog inte svullnaden så ont på dig heller. :p Man sväller mr eller mindre så det är inte ens säkert det blir så farligt. Försök äta lättäten mat så är det lugnt =) jag åt potatisgratäng o fläskfile samma dag, det gick ju men det va inte det lättaste… :p Tog ett par timmar att få i sig en portion ;D

Adolfssonn
0

jo jag  har en till fråga . ,

är det stor chans att tungan kan bli infekterad , man har ju

hört att tungan kan ruttna och ramla av ochd et är faktiskt sant vill jag säga för er som inte tror mig , .

och det är jag riktigt riktigt rädd för .

men är det stor chans att det häner ?? ://

metalbitch
0

#14  det e bara skrönor att den trillar av, det finns inte en enda person i hela världen som tappat sin tunga…..har man bra munhygien så blir det heller inte infektioner…skölj munnen med klorohexidin som är bakteridödande..så skall du se att allt löser sig…jag gjorde min för 17 år sedan och tungan e kvar Tungan ute

Adolfssonn
0

mjo det kankse e det , men jag läste på någon sida att det ä så , men mja det är nog inte så att tungan kan trilla av :P

men jag är skrajj för alla sorters grejer man har hört

t.ex : Min kompis sa att hennes kompis hade piercat navelen och blivit blind , haha. Och och att när man piercar näsan att man kan bli blind , men så är det faktist det sa mor iallafall , för det sitter ju grejer i kroppen som leder vartsomhelst så nått sånt kan väll hända , Och att man kan tappa örat när man piercar örat :P ,

men jag ska väll inte tro på allt det där :P:P

kram

[SarahOhrn]
0

#14 Det händer inte! Och den blir sällan infekterad alltså. Jag har problem med alla mina piercingar UTOM tungan. Aldrig varit nåt problem. :) Man är renligare än man tror där i munnen..

Och du ska använda det dom rekomenderar att skölja med, jag fick tipset bara koksaltlösning som man kan gurgla o de funka perfa.

Det är klart det står på sidor att det är så :) Det är så skrönor sprids ;) Näsan har ju nerver där men tror inte det händer ofta att mann bluir blind iaf, det är rät mycket skitsnack också som mammor säger för att barnen inte ska skaffa piercingar. Och naveln o bli blind, det kan jag LOVA att det inte händer! :p

Tro inte på nåt av de! :)

[Thiah]
0

Man äter isglass direkt efter samt tuggar is i 3.4 dagar så blir allt bra Flört

Jag har piercat min tunga 4 gånger (en av dessa gånger lade jag till ett extra hål så jag hade 2) och det blir lättare med tiden enligt mig. Första gången var sjukt jobbig. Jag tuggade is i 4 dagar och hade svårt att äta (gaffeln fastnade i tungan bla). Men efter det har det bara varit bättre..Sista gången var jag knappt svullen alls…..

jessi_twini
0

Måste bara fråga.. Hur är det att ha hål i tungan? Är det inte lite obekvämt med att ha staven i munnen hela tiden? Flört

[SarahOhrn]
0

#19 I början är det ovant men man vänjer sig fort. Det som är jobbigt är att tandköttet börjar skavas upp lite efter några år märker jag i alla fall… Men nu känns det bara konstigt om jag är utan den!! :)

[Thiah]
0

#19 jag fastnade med gaffel i staven i början men sen vänjer man sig. Nu skulle jag läspa utan staven… :D

jessi_twini
0

Okeej! ;D

Gluskap
0

Jag hade bara problem med att äta spagetti sålänge jag hade läkstaven.

RuiXue
0

Jag hade Tungpiercing för några år sen men tog ur den för det kändes inte som "mig" att ha den efter ett tag.

Hade aldrig problem med den dockGlad Kändes knappt alls att göra den, och min tunga svullnade inte så mycket. Kunde äta helt normalt och pratade nästan helt normalt. Blev en del is, men mest bara för att jag gillar is annars hade det nog gått utan också.

Det är otroligt individuellt helt enkelt.

Jennie

Ellenfyrkant
0

Jag tror inte det är någon idée att fråga hur ont piercingar gör då det är extremt individuellt.

Mvh Ellenfyrkant

[Wera]
0

Jag ska snart ta tror jag, och det jag är rädd för är hur det är efter man tagit hålet. Svullnad som säkert är hur drygt som helst, jag som jämt är hungrig och älskar mat liksom, hehe.

gullenos
0

#7 Jag är inte rädd för smärtan eller nått. Men asså det där med att de sliter på tänderna, gör de verkligen det? Samma sak med monroe eller ?

ratta1
0

Det gorde inte enns lite ond att ta hål i tungan tycker jag. Började skratta efteråt för jag hade varit så rädd innan att jag skakade haha. Tycker inte enns att det var obehagligt och skulle lätt kunna göra om det. Sen svullnade min tunga så den "fyllde ut" hela staven, den blev typ dubbelt så stor och det var inte heller speciellt obehagligt. Man vande sej :)

mingopingo
0

Jag har haft min Tungpiercing i lite över 3 år nu och har aldrig ångrat mig! Den är verkligen en del av mig nu. Jag var så himla nervös den dagen och var på gränsen till att svimma. Men satte mig i stolen. Piercaren höll på med tungan, satte dit tången och rätt som de var så hade jag nålen rakt igenom tungan. Jag reagerade inte ens men syrran och kompisen som var med höll på att svimma.

Jag hade själv inte fått se nålen innan. Hade jag de så hade jag nog gått därifrån. Det enda som kändes var när han bytte till staven. Knakade lite i tungan bara. Men jag upplevde ingen direkt smärta som jag hade väntat mig.

Svullnaden var för mig minimal, samma dag åt jag chips med en kompis. Hände att jag bet i staven i början men efter ett par dagar hade jag vant mig. Nu är det inget jag tänker på. Har dessutom en väldigt liten kula ovanpå så den känns knappt.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner