Läker dåligt
Jag har 2 piercingar i naveln, en uppe och en nere. Dom läker bara inte! Dom varar hela tiden så att det blir torkat var som gör ont, kan inte ligga på mage eller någonting. Dom är röda runtom också. Har haft dom i ca 2 månader nu kan jag gissa.
Jag har testat sätta ett glas med koksalt, ett glas med vatten och lactasyd, hällt på väteperoxid (Vet att det finns delade meningar om just det)…
Just nu kör jag mest med lactasyd och vatten i ett glas, koksalt hinner jag aldrig göra!

Två månader är inte särskilt lång tid då det kan ta nästan upp emot ett år för en del navelpiercingar att läka helt. Det är nog bara att fortsätta ta hand om dem på bästa sätt och se om de blir bättre med tiden. Jag skulle nog skippa väteperoxiden också.
Som #1 säger, två månader är en relativt kort period, sen har du två att läka med. Min i naveln tog ett år på sig att läka. Bara att vara noga med rengöringen (dock inte övertvätta, det kan ge problem det med) och ha tålamod.
Själv tycker jag att koksaltlösning är bra och enkelt, men har man inte tid så har man inte antar jag. Lactacyden känns bättre än väteperoxiden tycker jag.
Paulina
Koksaltlösning tar ju inte särskilt lång tid att göra. Släng in en kopp vatten med lite salt in i micron i ett par minuter bara, om det är så bråttom 
_No way! Yes way!
Min navelpiercing tog över ett halvår att läka så ta det bara lugnt, det kommer gå bra ska du se :)
/Christine

Min tog nästan ett år innan den var helt läkt, pga ridbyxorna som kom åt att skava =( Så tänk på vad du har för kläder också =)

kan det ta så lång tid???
då har jag haft ohygglig tur! vilket fall som helst… var noga med din handhygien när du tar på din piercing… det är a och o…
sen tvål o vatten… är underskattat…
hoppas det läker snart för dej…
MÅSTE man koka det i 10 min? Kan man inte bara ta varmt vatten? o.O Eller alltså värma upp det i micron snabbt bara.. För vattnet blir väl inte sterilt förns det är kokat i 10-20 minuter? Då borde det inte spela någon roll om man ens kokar det?
Vattnet behöver inte koka i 10 minuter. Bara att låta det koka upp med lite salt och sedan låta det svalna något så man inte bränner sig.
_No way! Yes way!
Här har du en artikel om koksaltlösning.
De är många som glömmer eller inte riktigt tänker på att navelpiercing faktiskt är en surfacepiercing. Där igenom så tar de lite längre tid än en vanlig piercing. Eftersom den är så ytlig tål den inte slitningar och är mycket känsligare.
Tvätta den högst två ggr om dagen, annars finns de chans till att du övertvättar den och de sliter på så vis ist. Och undvik rengöring med en massa alkhol i, de lär inte hjälpa -du dödar bara de som gynnar läkningen också.
Ta det lungt, de kommer ta sin lilla tid. Man får ha lite tålamod med piercingar :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jo, vissa har perfekta navlar, nästan som en liten öronsnibb om du fattar va ja menar? Jag har verkligen ingen bra navel att pierca, den är alldeles platt, så det blir verkligen som en vanlig surface.
Jag tvättar en gång om dagen, tänkte börja med koksalt, har gjort det i ca 2 dagar nu. Orkar inte göra mer än en gång om dagen :P
Och om du inte har tid att blanda koksaltlösning så köp det färdigt från apoteket (natriumklorid) :)
Jag har också blivit lite lat på koksalt-sidan, men jag vet att det är viktigt om man vill att piercingen ska läka så jag har köpt små engångspipetter på apoteket, funkar jättebra. Jag behöver inte ens ha ett glas, bara att "fylla" naveln och ligga stilla ;) Men det kanske är olika, jag behöver inte bada det översta hålet så noga, det läker jättefint - det är det understa hålet som krånglar och har sig :/
Koksalt funkade klent på mig i alla fall. Har fyra i naveln och två bara vägrade. Kletade på alcogel (85%) (35 kr på apoteket) och Klorhexidin som är NaCl baserad. Alcogelen svider som satan men två dagar senare var det bra :)
Rekommenderas varmt
Min navelpiercing läkte som den skulle trodde jag, tvättade med lactacyd två ggr om dagen. Men sedan krånglade den då och då efter att man stött emot den tex. Så jag smörjde in den med aloe veragel två ggr om dagen, och nu har den inte krånglat på säkert 3 år:) Det kan man ju prova utöver den vanliga tvätten.
Koksaltlösning finns billigt på apoteket både i pipett och flaska. Då tar det ingen tid alls att göra den ju :D
AloeVera gel eller spray är nog inte helt fel heller.
Jennie