Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1541 ggr
Schnigel
0

För långt ner?

Tjena, har en liten fråga. Jag piercade en labret för ca 3 månader sen, bytte nyligen till en BCR ring, tog ut den för att testa en hästsko och sen ville jag ha tillbaka till ringen men lyckades inte försluta den lr hur man ska säga, så gick till piercaren som jag hade gjort den hos men där var det stängt. Så gick till en annan piercare i närheten som jag inte har varit hos innan, A.N.T, och de sa att hålet sitter för långt ner (det sitter nästan precis där tandkötet börjar..) för att ens kunna ha ring och att det kommer öppna upp sig där inne och göra ont eller något liknande och att det inte heler är någon idee med en större ring. Men han sa att jag kunde ha hästsko istället och att det skulle funka bra.  Har nu haft den knappt 2 dagar och det har börjat kännas som skavsår och svida och huden runt om piercingen på insidan blir typ gul eller vit eller vad man ska kalla det. Skulle kunna tro att det är som ett sår eller något. Brukar det bli så och ska jag bara lära mig och vänja mig? Är otroligt besviken för jag pierca mig för att jag just skulle kunna ha ring och tycker inte hästsko är lika snyggt, borde jag göra om hålet?

Gick dessutom tillbaka till piercaren som jag hade gjort hos och han sa emot allt, att jag visst kan ha ring osv…

soetisen
0

Finns det en tredje piercare i närheten så kanske du kan gå till den?

Så får du se vad han/hon svarar och utifrån det bestämma dig vad du ska göra.

- Medarbetare på studier.ifokus

Mischa
0

oj, så dumt.

Frågade piercaren inte om du planerat att ha ring i?

Kanske det underlättat med en D-ring (som är rak på baksidan?)

oavsett är det illa om det skaver det kommer ju bidra med större problem,  även vatten kan gröpa ur en sten under tillräkligt lång tid.

≧◔◡◔≦

Schnigel
0

#1, Har fudnerat på at gå till en trede.. kanske borde göra det :O

#2, Vart kan man hitta såna då?, Har aldrig sett dem innan förutom på nätet. Tycker du man borde göra om då kanske..? Kan den jag redan gjort fortfarande läka ihop då? :O

Mischa
0

#3Visst kan det läka.

Jag har också bara sett/köpt på nätet

≧◔◡◔≦

Schnigel
0

Ok, så borde kanske göra en nya då..? ._.

mandariiin
0

vart har du gjort den? det kan ta ett tag innan läppen vänjer sej vid ring. jag hade riktigt ont i början och tyckte det skavde. men det gick över sen efter ca en vecka.

Schnigel
0

Menar du vilken piercare eller vart den sitter? :O den en central labret och gjore det på nåt ställe i gamlas tan som kallas tatto and piercings tror jag.. Ok, får inte dit ringen själv men det borde funka om jag testar med en hästsko lika bra väl? :o

mandariiin
0

aha…. ingen aning om vad det är för ställe…. (syftade på studion :P )

prova att gå till simon som jobbar på plain pain/blue fox. har är duktig och väldigt ärlig. om den sitter fel, då säger han det direkt. gör den inte det så berättar han det. och han borde kunna hjälpa dej. :)

Schnigel
0

haha mjo jag va där för nån vecka sen :D Men tänkte aldrig på att fråga men har funderat på att just dra dit eller den vid skanstull ^^men ska nog göra det :)

mandariiin
0

jag rekomenderar bara simon, gå raldrig till någon annan längre :P

Schnigel
0

haha ok drar dit imorrn då :D Tack för hjälpen!

mandariiin
0

#11 gör så! hälsa från mandarin :P

Schnigel
0

Ahh hann aldrig se ditt inlägg >.o va där igår, men ska dit nästa vecka igen så kan hälsa då :D

mandariiin
0

hur gick det då? :)

Schnigel
0

Ska testa att ha i höstskon i en vecka så ska han titta på det :D han verkar bra ^

mandariiin
0

okay. då håller vi tummarna för att det blir bra! japp, han är jätte duktig :)

Schnigel
0

Mmh taack! :D Hoppas verkligen det ^^