Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 35904 ggr
[Katteeen]
6

Smiley, känsligt ställe?

Hur ligger det egentligen till med Smiley-piercingen, tycker man inte ser den så ofta här inne så jag kanske inte får så många svar, men det jag undrar är om man har så mycket känsel där?
Jag har petat lite på min "sträng" av ren nyfikenhet och märkt att det knappt känns alls. Frågan är om det gör svinont att pierca där, eller om det är näst intill smärtfritt?

Nyfiken :)

Aviendha
1

Jag har inte, men jag gissar att det är som med allt annat inom bodymods - ytterst individuellt. ;)

Det går ju fort om inte annat så smärtan går ju över. Däremot är ju smileys kända för att emigrera, men det kanske du redan visste.

[Katteeen]
0

#1: Haha, det svaret hade jag nästan väntat mig ;) Klart att det är olika…

Jo jag hade nästan förstått att de kanske skulle stötas bort på ett sådant ställe, men det skulle vara roligt att ha en. :) Tycker det är fint och lite annorlunda. Och man kan ju alltid göra ett försök?
Det måste väl vara rätt individuellt med emigreringen också, eller?

Vet inte om jag ska göra någon, men man kan alltid tänka på saken. :) Haha, måste besluta mig om jag ska göra septum eller inte också ^^

Aviendha
0

Haha, så sant så sant ;) Min personliga gissning är att det inte borde göra så hemskt ont ändå, finns nog värre ställen om man säger så. Jag verkar inte heller ha så mycket känsel där *testnyper*

Nu blev jag osäker, men jag vill minnas att i princip alla smileys emigrerar till slut, tar inte så lång tid heller. Men jag hoppas jag har minnts fel. Men det kan ju vara kul ändå, har själv tänkt tanken =)

Svåra val! =)

[Katteeen]
0

#3: Okej, ja det kan tänkas att de försvinner så småningom, men frågan är om det inte skulle vara värt att testa? Man kan ha tur också! :) Jag skulle så gärna vilja ha en egentligen…
Vi får väl se hur det blir Oskyldig
(Mohahaha, ännu en piercing som lätt kan döljas :))

mandariiin
0

jag har smiley. den gör inte så ont att göra, på mej. men det är väldigt obehagligt.

dom växer ofta ut/ner. jag har gjort om min en gång. då hade jag den första bara i ett år. min andra är oxå väg att växa ner nu. och jag vet än så länge ingen som kunnat haft kvar sin som den var från början.

jag kan inte dölja min smiley. jag ler ganska stort, och har liten överläpp. så den syns alltid, oavsett storlek på smycket. tyvärr.

jesisica
1

Hej, jag har själv en smiley, och när jag gjorde den så kändes det inte ett dugg. Men kan ju bara svara för hur det känns på mig. Jag har nu haft min i tre år och den har inte vandrat en mm ännu. Jag har till och med kunnat skaffa en medusa för att min sitter så bra. Så det är ju väldigt olika från person till person hur den sitter, men vanligast är att den vandrar, tyvärr.

[Katteeen]
0

#5: Oj, ett år var ju mer än vad jag hade hoppats på ändå :)
Hm, kanske ska ändra då: "Ännu en piercing som JAG lätt skulle kunna dölja" :)
Min "sträng" sitter högt upp, så jag kommer antagligen behöva le rätt stort för att den ska synas :) Och det skulle definitivt inte synas om jag hade en liten barbell där :)

[Katteeen]
0

#6: Iiih, det lät ju hur härligt som helst :D Hoppas att det blir lika bra på mig som på dig Oskyldig (om jag nu beslutar mig för att göra den) Har du någon bild?

[Katteeen]
0

Hur ser det ut om man skulle ha en BCR som är 6 mm i diameter? Blir det för litet?
Vet inte varför men jag har fått för mig att det ser klumpigt ut med 8 mm Obestämd Kan ha otroligt fel…

jesisica
0

Jag ska se om jag kan fixa fram en bild till mig, men om du går in på min facebook så kan duse mer bilder där innan jag lägger upp här.

Jessica Magnusson.

Jag tycker absolut du ska göra den, en rolig piercing som man ändå kan dölja lite om man vill.

mandariiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på mina mun piercingar. jag har en 6mm ring. och en meduza ovanför.

barbell i smiley är inte skönt. jag har testta ett antal gånger. sist slutade det med att jag började skava sönder tandköttet vid framtanden.

[jenkass]
0

jag har själv varit sugen på en sån länge. har en bekant som gjort en och hon tyckte inte det kändes något alls. Har även pratat med en piercare som sa att första gången stöts den oftast bort, men då kan man ta om den å då funkar den gamla läkningen som ett slags "stopp" så att den inte växer ur igen. lite luddigt förklarat men hoppas ni fattar

Aviendha
0

#11 Men du! Hur överlever du med en sådan kula i tungan? Tyst Min är på 3mm, och den är ivägen ibland..

mandariiin
0

#13 haha, det är en vane sak. staven är 6mm, kulorna 8mm Tungan ute funderra på att gå upp större, men jag har inte bestämt mej än.

Aviendha
0

#14 Antagligen =) Hade större kula i över ett år, men bytte ner mig för några månader efter att ha stört mig så länge på det ;)

mandariiin
0

#15 haha. jag hade skavsår på strängen under tungan i början med den här kulan. men jag stod ut med hjälp av alvedon i en vecka ungefär. sen var det ganska okay. men tungan har känts nypiercad för varje storlek man har ökat. så tekniskt sett så har jag piercat tungan 7 gånger Tungan ute

Telefonkontakt
0

#11 var snyggt med den röda stenen ihop med det svarta. me like it :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[Katteeen]
0

#10: Jättegärna! :) Bilder kan man inte få nog av ;)

#11: Det där såg ju jättebra ut :) 2 mm till kanske inte skulle göra så stor skillnad.. Håller nämligen på och tittar på lite BCR:s (? :P), hittar många fina! :)
Nä okej, det är ju iofs förståeligt att det inte är så skönt, tänkte inte ens på det.

#12: Det lät bra! :) Men jag hoppas såklart att den fastnar första gången Oskyldig

Haha, det verkar som om detta blir av! Tyst 
Synd att det finns så mycket inom piercingvärlden som jag skulle vilja ha… Man kan inte få allt va? ;)

Aviendha
0

#18 Jodå, så mycket som kropp och plånbok klarar av iaf ;)

[Katteeen]
0

#19: Hahaha :P Det är inte mycket det (plånbokdelen iaf) ;)

Aviendha
0

#20 Äh, vi har hela livet på oss ;)

[Katteeen]
0

Haha :P

werner
0

Jädrar vad det där måste slita på tandkött och emalj Flört

[Katteeen]
0

#23: Jo fast, jag vet inte riktigt.. Jag har fått för mig att det kanske inte sliter lika mycket som en platta eller kula som trycks emot tänderna, som i en monroe-piercing/labret t.ex. Den här kulan ligger ju bara på tänderna, och inte vet jag, men det känns som att det inte uppstår tryck så ofta där..
Äh, jag kanske pratar i nattmössan! ;)
Lyssna inte på mig, jag vet inget om sånthär! ^^

werner
1

#24 är inte helt säker heller men med tanke på att folk som har Tungpiercing oftast skadar bara för dom leker med den mot tänderna och att smiley ändå måste få tryck från läpparna när man har dom stänga tänkte jag att det måste vara samma som att ha hål i läppen.

[Katteeen]
0

#25: Jag har faktiskt ingen aning :P Det var bara en tanke :) Men det är klart, läpparna utgör ju ett tryck de med..

mandariiin
0

det beror mycket på hur piercingen ligger mot ens tänder. min ligger väldigt stilla, så den skrapar/sliter inte på tänderna. men som jag skrev tidigare, när jag har haft barbell i så har den förstört mycket värre än min labrett/meduza någonsin har gjort.

så det beror nog mycket på hur dina tänder och piercingen sitter.

[Katteeen]
0

#27: Okej :) Då får jag se till så att den sliter så lite som möjligt då ;) Och jag kanske ska låta bli att använda barbell, så mycket som det går iaf, det låter ju inget vidare det du berättar… Jobbigt när saker skaver.

mandariiin
0

det finns små BCR kulor/smycken som har som en liten plast yta på baksidan som tydligen ska skava mindre. det kan ju annars vara ett alternativ.

ska leta lite om jag hittar en bild på en sån.

tyvärr så finns dom bara i kirurgiskt stål, och i enstaka färger på diamanterna. därav har inte jag en sån.

mandariiin
0

#17 tack förresten :)

werner
0

#28 det är väll i sånna stunder man ska ha pollihopp tandkött (dsv man tycker personen visar mer tandkött än tänder) då borde det inte skava ^^ Jag kan nog pierca sån på sidan av flärpen i min snusgrop så skaver den aldrig :D vilken bra ide..

Aviendha
0

#31 Åh, har aldrig tänkt på att man kan använda snusgropen till sådana bra saker! =) Men huvva för att vara utan under läkningen..

mandariiin
0

smycke

hittar tyvärr bara denna BCR smycke just nu. men dom med plast ser likadana ut, men med plast yta på baksidan.

werner
0

#32 Tyst den lilla detaljen hade jag inte ens tänkt på… suck där sprack den planen =)

Aviendha
0

#34 Tungan ute Nikotinplåster och en bit gaslinda under läppen för känsla och en tom dosa i fickan för att ha något att pilla på?

Liss
0

#35 Haha, DÅ är man beroende ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
0

smycke

hittar tyvärr bara denna BCR smycke just nu. men dom med plast ser likadana ut, men med plast yta på baksidan.

[Katteeen]
0

mandariiin: Jag förstår vilka du menar! :) De är typ plattare på baksidan och man ser att det är plats istället för metall där.. Tack för tipset :)

mandariiin
0

precis :) kompisen hade en sån, men hon plockade ur sin smiley redan efter ca 6 månader, då det skavde alldeles för mycket på hennes tänder ändå.

[Katteeen]
0

#39: Hm, det gäller att få den på rätt plats då..

[Katteeen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett litet smakprov på hur det skulle kunna se ut :)
Hehe, ännu än gång har jag tagit till mina paint-skills och gjort detta mästerverk ;) (Öhum, hoppas ni ser hur jämn och fin ringen är? :'))

Liss
0

Det beror alldeles på hur man är utformad inne i munnen och hur ens tänder sitter, om den kommer sitta länge eller inte. Och om den kommer slita eller inte. :)

Men testa kan man ju alltid. Och som sagt brukar dem oftast migrera efter ett tag. Men har man tur håller dem sig ett bra tag :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
0

#42 exakt ;) du förenklade min förklaring :P

#41 svårt att veta om det skulle passa dej utan att veta hur du ser ut i ansiktet.

[Katteeen]
0

#42: Lite så tänkte jag med, man får väl vara glad så länge det funkar liksom :) Men jag är beredd på att den kanske vill börja krypa utåt ganska tidigt..

#43: Jag frågade inte om jag skulle passa i det Flört För det hoppas jag att jag gör :) Hade bara lite tråkigt och ville se ungefär hur det kommer se ut mot mina tänder Oskyldig

mandariiin
0

aha, jag är så van med alla bilder som ploppar upp med "paint piercingar" där frågan alltid lyder om man passar i det Tungan ute så jag bara svarade spontant. är för trött för detta! haha

werner
0

#36 mitt beroende är nog så illa ^^

Katteeen jag tror det är lättare om du tar ett tjockt örhänge och sätter innanför läppen för att se än med paintat :P

[Katteeen]
0

#45: Haha, det är ingen fara ;) Man får vara trött Oskyldig

#46: Må så vara, men jag har inga såna örhängen ^^ Använder bara "ploppar"…

werner
0

#47 jag är tvärtom, glömde bort att folk vill ha pluppar.

mandariiin
0

#48 jag är likadan. använde mej utav pluttar under tiden då jag inte fick ha piercing på jobbet bara. mest för att dom gick snabbast att sätta i/ta ur under lediga dagarna. men dom är ju hemska! man får skavsår bakom öronen. haha.

[Katteeen]
0

Hehe, själv gillar jag pluttarna ;) Det går som sagt snabbt att sätta i dem, och så finns det ju så otroligt många olika att välja på :)
Men jag kan tänka mig att ringarna är skönare att använda :)

werner
0

Hade pluppar när jag var yngre, sen började jag ha ringar, skit sköna att sova med osv sen när jag skulle vara fin av någon anledning så satte jag i små pluppar och glömde det och la mig på kvällen (då hade jag haft bara ringar i kanske 4 år) har aldrig vart med om att örhängen kan göra så jävla ont.. vare värsta jag vart med om :S och då kan jag ju säga att jag haft en labret som blev helt infekterad som jag fick ta ut bara en vecka efter för det blev helt åt helvete och inte ens det gjorde så ont som de där metall plupparna :S

Aviendha
0

#36 Ehumm..ja Vet inte om jag skulle klara det ändå ;)