Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3893 ggr
cj79
0

Kliar i tatuering (ej nygjord)

Tatueringen gjordes för ca 2 månader sen, eller 1½… minns inte exakt men den är iaf helt läkt och fin! Men det har börjat klia i en av konturlinjerna! Känner man på den är den liksom lite upphöjd. Det syns ingenting. Kan det vara så att man inte tål färgen? Lite oroväckande isåfall… den sitter ju där den sitter så att säga Förvånad

LinnB
0

Jag har varit med om samma sak… händer ibland då jag är sjuk eller då mitt immunförsvar inte riktigt är på topp. Dom "sväller upp" lite och så kliar det ibland. Blir samma sak med alla mina ärr på kroppen. 
Jag tror inte det ska vara någon fara, det brukar då alltid gå över för mig. 
Men ja, hoppas någon kan ge dig ett bättre svar! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
0

Jo, det är rätt vanligt att tatueringar ibland reagerar på värme eller försämrad fysik etc. Min på ryggen kan klia ibland när det är jätte varmt ute.

Jag har egentligen ingen förklaring på det, annat att det inte är någon fara. Om det blir hemskt får du ju kolla upp det, får då kan det handla om något annat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sandra
0

Jag har haft samma sak och jag frågade min tatuerare om det där fenomenet och han sa att tatueringar kan svälla lite när det är varmt o om man är sjuk. Det kan klia lite då också men att det inte är nån fara. Min tatuering är iof alltid utstående mer eller mindre då den som gjorde den först tröck för hårt med nålen.

cj79
0

Aha! Det är ju ganska varmt nu. Säkert det som gör det då :)

Aviendha
0

Ja, på sommaren känner jag av  mina rätt väl (som upphöjda då) meen det gör jag med de andra ärren med. De beter sig ju inte riktigt som "hel" hud gör ;)

Mina kan klia om det är olidligt varmt, om jag är sjuk (ofta vid feber, då blir de svvällda med) så det är nog ingen större fara. Bara de ser bra ut och inte kliar överdrivet mycket. Skulle det vara så så kanske man kan kolla upp det.