Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4640 ggr
jasminrex
0

Blow-out! hjälp!

Jag har fått blow-out på båda öronen (har töjt till 8mm) Men jag har haft dom där blow-outsen i minst en månad. Orsaken till att jag inte har gjort nåt åt de innan är för att jag inte visste vad jag skulle göra så jag strunta i de.Skäms Men så igår så läste jag om blow-outs i nån artikel och då helt plötsligt fick jag lite panik för att jag inte gjort nåt åt mina blow-outs. Nu har jag iaf lagt mindre smycken i, ena är de 3mm andra är de 4mm. Nu till frågorna,

hur stor är chansen att blow-outsen försvinner? (med tanke på hur länge jag haft blow-out)

Behöver jag ha ännu mindre smycken i öronen, eller räcker de som jag har?

Hur lång tid kan de ta innan blow-outsen förvinner? (asså om dom gör de ens :P)

Tacksam för svar!:) (ursäkta om jag skrev lite slarvigt ;P)

Aviendha
0

Oj, det var svåra frågor! Du  har ju gått ner en hel del i strl, så det borde räcka, men jag kan inte svara på de andra, är så dåligt insatt i just det Skäms men min spontana gissning är att det kommer läka lite bättre nu när du downsizat. Ta hand om dem och låt dem vila riktigt innan du fortsätter. Hoppas någon mer kunnigkan ge dig bättre hjälp.

jasminrex
0

#1 Okej.Tack för hjälpen iallafallGlad Behöver jag rengöra de, eller nåt sånt?

Aviendha
0

Tja, det skadar väl inte att ta hand om den, men det beror kanske lite på hur det är.. Koksaltlösning är ju det man rekomenderar till nygjorda piercings så om det behövs så kan du använnda det.

jasminrex
0

Okej, då kanske jag testar det :)

JossanH
0

Jag hade ruskiga blow outs när jag hade en conch på 4 mm i örat. Vet inte om det är stor skillnad om det är i brosket, men i vilket fall, jag fick gå ner i storlek och sov utan smycke nån natt och de gick ned mycket men kom alltid tillbaka. Jag hade mina blow outs (fram o baksida) i ca 5-6 månader men när jag sedan gav upp för det aldrig läkte och jag inte kunde sova på örat så farsvann alla spår av hålet och mina blow outs. Så nu är örat som innan piercingen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

jasminrex
0

#5 Bra att örat vart som vanligt igen :) Jag hoppas att mina blow-outs också försvinner men jag hoppas också att jag kan ha kvar mina töjningar D: aja jag får hoppas på de bästa ;D