Laga tragus?
Jaja, den onda spiralen rullar igen.. Lyckades stoppa framfarten av håltagande i början på gymnasiet då jag hunnit till 6 hål i öronen. Men efter helixen har jag börjat fundera på nästa. Möjligen en tragus, så berätta gott folk vad ni har att säga om den :) Positivt, negativt, vad som helst!
Ja, jag kan ju alltid säga att de är en snygg piercing
Så de tycker jag du kan sattsa på.
Eftersom den är i brosk så tar de lite extra tid för de att läka och ibland kan de bli problem. Men de är ju efter hur du sköter den också. Så de tror jag inte blir några problem:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kan bara nicka instämmande med Lisette, det är en snygg piercing, helt klart. Och vill du skaffa den så gör det. Du har ju redan en helix och därmed liite erfarenhet utan broskpiercing och vad det innebär för läkning osv.
Paulina
Jag nickar oxå .. har funderat på de oxå ett tag .. jätte snyggt ..

Började fundera på en sak, brukar "flärppen"/örat svullna mycket efteråt?
Har nog till 99% bestämt mig för att göra en tragus men vi ska på en stor fest 29 augusti och 1 september börjar praktiken så jag skule gärna vilja veta så jag inte far på fest/praktik med ett gigantiskt öra :D

på mig svullnade det upp en del. var seg att läka också och bråkade mycet med den. om du vill vara säker så vänta tills efter festen :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Tycker också tragus är jättesnyggt! :) En sån och lite helix står på min önskelista till senare :)
jag tyckte den gjorde skitont att göra, men det gå ju över lika fort på sekunden.. jag ahde inga problem med läkningen och tror inte man får det heller så länge man följer piercarens skötselråd

Har haft min sedan i … mars? Kändes en del men gick okej. Har en ring som smycke, skiten har krånglat i ett halvår snart, såndär ärrbildning som ser ut som en liten köttkula, är fortfarande öm också. Dumma skit :(
äsch glöm mitt inlägg #8 tänkte på conch 

#9 så fick jag också, men jag bytte då från ring till stav och försvann den. kanske ska prova att nyta smycke?
Funderar på att göra en Trangus, dock är jag helt övertygad om att jag missar hålet och örhänget försvinner in i örat sen äre bye bye örhänge eftersom som alla vet har man bara spindelnät mellan öronen..

#12 vad menar du?
Tror det är ett pillrigt ställe att sätta smycke i
Om man tycker det är pilligt, kan man få hjälp av piercare att byta smycken. Och jag tror det är omöjligt att något försvinner in i örat .. eller omöjligt ska jag väl inte säga, men otroligt osannolikt :)

jag har aldrig haft problem med min tragus. inga kulor som har lossnat då jag har varit hos piercare som dragit åt så jag inte får upp dem. och åka in i örat gör det nog inte, ramlar snarare ut. jag ahr en labrettstav i min och det är ju en hel stav som ska leta sigin i örat isåfall :)
#15#16 den biten var väll mest på skämt men endå ^^ jag är ju såld på ringar i öronen (helst lite fornnordiska utseenden) sånna man ska pillra in lilla delen i ett hål i den grövre delen, dom är jag dock väldigt skeptisk till att jag någonsin kommer få i eftersom jag har svårt bara i de vanliga hålen så att säga.. Telefonkontakt har du töjt din eller har du en väldans smal stav?

#17 jag har 1.6 i min tragus. har för mig att det brukar vara vanligast med 1.2
#18 okej inte så överdrivet mycket iallafall :P
#17 Hehe, man kan aldrig veta ;)
Jag gillar stavar i öronen :) Har töjningarna och helixen + conchen är båda i svarta stavar med svarta kulor. På conchen är det en dödskalle också. (dödskallefreak)

jag har många gånger varit rädd att kulan från conchen ska ramla in i örat när jag har skruvat på/av den. men på något konstigt sätt så ramlar den in, för att sen ramla ut direkt när man vickar på huvudet. uppenbarligen så måste jag har så mycket vett i huvudet så det fuller upp hela utrymmet. så inet ens en liten 4mm kula får plats där inne 
Ja, min conchkula har aldrig haft tendens att trilla in i örat i alla fall. Och som sagt skulle jag tro att det är i stort sätt omöjligt att något åkte in hela vägen, utan någon hjälp. :)
Jag har också en tragus, tyckte inte det svullnade upp särskillt mycket men däremot krånglade den nästan ett år innan den blev helt bra. Men jag tycker jättemycket om den :D
/Christine
^^
kostar trangus mer än vanligt hål i örat? Inget jag tänkte göra själv med tanke på brosket.
#24 - Min tragus kostade 400:-, skiljer sig väl lite på olika studios, men tror dom tog ca 200:- för hål i looben på det stället.
/Christine
#24 Har frågat priset redan så dom sa 46-54 euro (ca 472-554 kronor) beroende på vilket smycke man tar.
fan det är rätt stora pengar ändå
Det är vad en piercing brukar kosta…
/Christine

Min tragus kostade 300 tror jag.. Lagom dyrt tycker jag.
Telefonkontakt:
okej då får jag prata med min piercare igen, sist sade han att jag inte skulle byta till stav för att det skulle klämma åt svullnaden ännu mer, men får ta och tjata lite på honom då. Hah.
#28 visserligen men ändå så är det ett sånt ställe där jag inte tycker det är lika "kan inte hitta ordet" för sånna pengar ^^
kollade nu på back slick tattoo i örebro 250:- för en trangus det är helt ok, 400-500 är lite saftigt ^^

#29 det beror ju på hur lång stav du skulle byta till. lycka till
Då var det 300 min tragus kostade, för jag gjorde den på big slick och vet att dom sänkte priserna nån månad efter :P
/Christine
Nu kommer jag knappt ihåg, men min conch kostade 400-500:- så det är ett rätt vanligt pris för broskpiercings.

TRAGUS, inte trangus, för att vara petig med stavning :)
Får be om en lite längre stav då, hur gjorde du?
jag orkar tyvärr inte vara hundra procentig med stavning atm

#34 jag gick in till piercare och sa jag att jag nog behövde en längre stav bara. BEtalade staven så fixade piercaren bytet.