Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1389 ggr
Moonchild89
0

Infektion...=(

Vad är det bästa man kan göra åt en infekterad piercing i läppen? Det började med att något vitt/hårt uppkom på insidan av läppen då jag bytte från stav till ring. Sedan, idag märkte jag att det kom ut vätska/blod från piercingen. Nu har jag bytt tillbaks till en extra lång stav så att infektionen har bättre utrymme att läka. Var det en bra idé?

Vet inte vad jag ska göra för att infektionen ska försvinna mer än att ta uppehåll från rökning och sköja munnen med munskölj och använda antiseptisk rengöring. Jag vill absolut inte ta ut piercingen =( Hmmm…what to do?!

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

Att den fick mer utrymme kan vara bra om det var svullet. Att byta till ring kan ge sådana problem om man bytt lite för tidigt. Hålet får en annan böjning så jag antar att det kan irritera en ej helt läkt piercing.

Ja, rökningen är bäst att skippa, och att hålla rent är ju bra. Inget onödigt pill och försök att inte övertvätta det heller. Håll ut, förhoppningsvis så blir det bättre snart!

mandariiin
0

koksalt lösning 2ggr/dag. inget nödigt pill, och sköt den som om att du vore ny-piercad.

Moonchild89
0

Tack för hjälpen :) fast jag tror inte att det var en infektion. Jag bytte ju ut ringen mot staven igår och idag är det vita/hårda helt försvunnet och det vätskar sig inte längre. Det var nog bara lite irriterat. Nu ska jag vänta i typ en månad till innan jag sätter dit ringen igen, då borde det gå bättre får man hoppas. Har ju bara haft min piercing i ca 2 månader, om ens det. Så jag kanske bytte ut smycket lite för tidigt trots allt.

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

att byta från stav till ring ska du vänta ett bra tag med. smyckena har olika form, och det kan bli väldigt irriterat utav det. jag hade nog min piercing i drygt 2 år innan jag bytte. men så länge behöver man inte vänta. fast minst 6 månader skulle jag säga….

Moonchild89
0

Okej! Då vet jag i alla fall anledningen till att det blev sådär. Då ska jag fortsätta ha staven i, kanske byta ut den till en kortare sedan bara. Men tack för hjälpen, där lärde jag mig nåt nytt! :)

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

:)