Pierca Tungan
Ja jag har tänkt att pierca tungan.. Har läst runt lite här på sajten och så. Men är det något man behöver tänka på innan/efter? Jag är inte rädd för smärtan eller nått mest för svullnaden.. Men det ska nog gå bra.. Vet inte när jag ska pierca mig men innan den 20 kommer det bli iaf. Det blir min första piercing 

Det viktigaste är att gå till en seriös studio!
Sen är det väl mest att du bör byta till kortare stav såfort svullnaden har lagt sig och tungan inte är öm, just för att inte riskera bita sönder tänderna. Plastkulor kan också vara jätte bra att ha på, jag bet på piercingen flera gånger innan jag vant mig vid den… Kulorna gick sönder istället för mina tänder!
Ät mycket is så håller du svullnaden nere =)

för att lägga till lite fast #1 hade bra tips. .. tvätta inte för ofta, försök att äta och så normalt, inte leka för mycket så ska läkningen nog gå fint.
är du rökare eller snusare så skölj kanske med vatten efteråt du rökt/haft snus. . av egen erfarenhet med två hål i tungan så skulle jag säga, listerine eller något annat bakterie dödande kanske morgon/kväll sen under dagen bara vatten som du gurglar runt!
Lycka till med urläcker piercing !

Listerin är för starkt och dödar för mycket!
Finns andra munskölj på apoteket som inte är lika starka.
Okej! =D
Jag har besluts ångest.. Vet inte om jag vill pierca tungan eller septum..
Vet inte om jag skulle passa i septum.. Men jag får se vad det blir ;)
Lycka till, du har redan fått bra tips. Jag håller med om listerine, det är alldeles för starkt. Inget med alkohol i är det bästa.
Och klart du passar i septum ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#5 Du har septum va? Måste bara fråga, Gjorde det ont? :P
Ja, jag har ju det. Därför är jag partisk ;)
Ont eller inte ont, det är frågan. Det är så individuellt så du kan inte gå efter vad jag tyckte:)
Men .. Jag tyckte inte det var farligt alls, visst känns det - men det är så kort tid. Det som är jobbigt är att man börjar gråta eftersom tårkanalerna blir påverkade ;)
Men så har jag en kompis som tyckte det gjorde hemskt ont, så som sagt :)
Men var är lite smärta i några sekunder när man kan ha den i flera år :)
Ja det är ju olika från person till person. Jag tkr det ser ut å göra jätte ont.. Men ja som du säger så är det ju sån kort tid :)
Det ser nog värre ut än vad det är också, eftersom man lätt gråter :)
Ja det gör nog det :)
Tänkte på det här med tungan, Har ni något bra förslag på munskölj?

koksalt lösning. det smakar skit, och man blir gul om tungan i början. men det är det bästa och billigaste alternativet :)
Håller med mandariiin :) Koksaltlösning är det bästa enligt min mening.
Har precis tagit i tungan, dag 4 nu och tungan är fortfarande svullen men jag har nyss druckit en grej som gör att svullnaden minskar. Så jag hoppas den gör det snart så jag kan äta lite bättre. Jag äter mest mosad potatis/potatismos, soppa och yoghurt nu. Fast jag får i mig biff och korv och sånt :) fast det är lite krångligt.
Det gjorde inte ont när han tog den, men strax efter när tungan började svullna gjorde det ganska ont, iaf. när jag spände tungan eller rörde den/försökte prata. Så jag pratade inget för än några timmar senare. De första 2 dagarna kunde jag inte säga L, R eller D. Men nu går det bättre fast min mamma förstår mig knappt.
Jag fick till en munskölj när jag tog hålet, som jag ska skölja med morgon och kväll, tills den tar slut. Men jag har sköljt med koksaltlösning också. Det kostade 400kr, rätt bra pris.
Har märkt att väldigt många tycker navelpiercing gjorde väldigt ont.. jag har där och tycker inte alls det gjorde ont gämförelse vad min Tungpiercing gjorde ont efteråt! :P