Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2677 ggr
dragonstar
0

Lite frågor om första tatueringen

Hej jag vill nu skaffa min första tatuering, jag har funderar på det under en längre tid nu och funderar att ge det till mig själv i 21 års present.

Det ska stå Godess eller Gudinna i nacken på mig lodrätt. Problemet är att jag inte kan hitta ett bra teckensnitt som passar. Jag vill ha ett antingen skrivstil eller mer kaligrafi. Såna som är lite grovare på vissa ställen och som i många fall bara finns som stora bokstäver.

Någon som har några ideer? Och vad tror ni om stället? Jag har långt hår så jag kan täcka det lätt. Jag vart bukopererad den 3/3 och jag har komplikationer efter det, det är väl bra nu men jag undrar vad tror ni om läkningsperioden, nån annan som har varit med om något liknande?

/Dragonstar

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sandra
0

Angående kalligrafin så kan jag berätta att i de flesta stilarna finns det både versaler och gemener. Det finns en jättebra bok som säkert fortfarande finns att köpa. Den heter Kalligrafi för nybörjare (skriven av Bitte Holmström). Däri finns ett par olika stilar. Den kanske finns att låna på bibliotek annars om du inte vill köpa den. Men det kan ju vara bra att ta med till tatueraren om det är nån speciell stil du vill ha förstås Glad

Det finns säkert fler böcker också, men jag har just den här boken och har lärt mig mycket av den, även om jag inte tatuerat nåt med kalligrafi-stil.

ChristineL
0

Under länkar här på sidan så vet jag att det finns en kategori med just typsnitt, kolla där!

dragonstar
0

Jag har flera böcker med kalligrafi men jag har inte hittat nån stil som känns riktigt rätt. Tror jag har den boken du nämmner hemma hoss min mamma ska kolla det.

Problemet är väll att hitta nått som just ser snyggt ut lodrätt.

Du vet inte hur det är med stället nått speciellt medecinskt man ska tänka på? Stör nacktatueringar något?

dragonstar
0

Inte för att låta dum men ajg hittar inga Länkar? Skäms Vart finns dom?

ChristineL
0

Uppe, lite till vänster "Start, artiklar, inlägg, om sajten, länkar, medlemmar" :)

Sandra
0

#3 Jag kan tänka mig att det gör ont att göra i nacken, men inte mer ont än nån annanstans. Allt är ju beroende på person. Men jag kan inte tänka mig att det skulle störa nåt. Det vore väl i såna fall att nån stör sig på att du har placerat den just där. Men det ska andra ge blanka f*n i Flört Det är snyggt med tatueringar i nacken tycker jag.

dragonstar
0

#6  Ja jag har hört att tatueringar ka nstöra ryggmärgsbedövning och likande.. men jag tål endå inte det så jag behöver nog inte oroa mig för just det.

Men det är svårt att bestämma typsnitt. Jag vet vad jag vill att den sak ge för kännsla. Lite Goth/Medeltida/ Fantasy Stilen. Jag gillar krummelurig skrivstil eller de stora bokstäverna i börjar nav gammla texter. Ja nått sådant. Men det blev så mycket svåare när dom ska skrivas lodräta. Om man inte väder det och skriver dom vågräta fast lodrätt… Oj vad svårt det var att förklara. Men ni förstår kanske vilka alterna tiv det finns if.

Aviendha
0

Här finner du våra länkar. De sidor vi har om typsnitt är få, men de innehåller massor ;) Där kan man testa hur ett ord/mening ser ut i just ett speciellt typsnitt och man kan söka typsnitt efter kategorier. Lycka till!

dragonstar
0

Tack. #8

Har gott igenom dom mästa redan men hittar inte många som jag tror kommer passa. Har fått lite idder och ska nog föröka göra en egen.

Sen har jag varit på Dannes Tattoo i strägens men hittade inte så mycet texter där heller. 

Men jag letar vidare =)

Sandra
0

#7 Ja, det kan nog stämma. Men det är oftast svanktatueringar man pratar om då. På studion där jag tatuerar mig hänger det en informationsskylt om just bedövningssprutor och tatueringar på ryggen. Det finns oftast ett flertal ställen man kan ta en sån spruta så det brukar kunna gå att få bedövning ändå.

Det som läkarna är rädda för är att färgen från tatueringen ska följa med nålen in i ryggmärgen och skada den. Men det vet man inte säkert. Därför tar läkarna det säkra för det osäkra (detta står i den texten som jag nämnde ovan).

dragonstar
0

#10 Ja nog vet jag att det finns fler sätt att ta bedövning på. Jag tänkte me allmänt om det kan hindra. Ex vill man ju gärna inte röntka eller ta sprutor på tatueringar. 

Och liten notis är väll att fast ryggmärgsbedövning sätts just i ryggarden via en slang du tejpar fast. Rätt obehagligt tyckte jag. Men jag vet inte om den kan sättas på olika sätt.

Men så som jag förstått värkar det inte vra några problem med den tatuerinen om jag inte ska skaffa vissa jobb.

miklo
0

Googla på tattoo fonts så kommer du få massor av träffar på sidor som erbjuder olika fonter gratis. På vissa kan du skriva in texten efter du hittat en font så ser du hur det ser ut med just din text. Ang. epidural bedövningar och tatueringar som sitter i vägen så måste du tatuera i princip hela nedre delen av ryggen för att det ev skulle kunna bli problem. Läkarna har många olika knep med att t ex böja kanyler för att kringgå tatueringen och ändå komma åt ryggmägen. Så det är ingen fara. Och att röntga över en tatuering är ingen fara alls, om du inte har hela kroppen full av tatueringar gjorda av färg som innehåller mkt metaller. Då kan det bli lite värmeökning i tatueringarna vid magnetröntgen, men det är inte farligt. Du har alltså inget att oroa dig för, och vad gäller vissa jobb som du kanske inte skulle kunna skaffa, så kan jag inte förstå varför? Tycker de att du är en dålig människa för att du har en liten tatuering i nacken så vill du nog inte arbeta med dessa människor? Lycka till!

dragonstar
0

#12 Tack det var mer informativt om vad som gäller med tatueringar. Ja när det gäller det där med jobb så kommer jag nog inte ha något sådant jobb där tatueringen stör allt för mycket.

Skönt att veta att det kommer lösa sig medecinskt. =)