Duktiga Bodyart-medlemmar!
Jag tycker ni är så duktiga på att ge tips till så många människor så nu vill jag också sticka in näsan lite.
Jag har ingen tatuering, men bror min gav mig lite pengar i studentpresent till just detta.
Jag har funderat en del på var och vad jag vill ha och egentligen inte kommit fram till något vettigt. Jag blev grymt sugen på att ha något bakom örat som gick ner en liiten bit mot halsen, så jag började skissa på något som formades som en "stjärnsvans" (eller vad man nu kan kalla det) i form av små stjärnor, där jag la till en Gklav och en liiten liten tass (för att representera min hund) och på toppen av "svansens" början ritade jag en måne/yin och yang symbol.
MEN så sa någon att jag måste hitta en speciell tatuerare för att få en sådan tatuering gjord. Något med att man inte får tatuera huvudet (ni vet säkert vad jag svamlar om). Så jag vet inte längre.
Sen har jag funderat mycket på att ha en text i nacken och då velat ha sifforna "28:06:42:12" men sen har jag tänkt till och börjat inbilla mig att jag kanske inte alls vill ha det i nacken om några år … så jag har ingen aning!
Så ge mig kreativa tips och ideér, tack!
- Anna
Vissa artister vill ogärna tatuera ovanför nacken och under handlederna. En del andra gör det inte på personer som inte har någon tatuering sedan innan (ifall de inte inser vad de ger sig in på)
Men hör dig för, visa upp och tala om vart du vill ha den och hör vad de säger.
Ang det i nacken, varför inte? Huvudsaken är att du är bekväm med den, och är du osäker så gör den inte. "Det är aldrig för sent att skaffa en tatuering, men ibland kan det vara för tidigt".
Paulina
Olika studios har sina olika regler angående det där. Vissa vill inte tatuera ovanför halsen eller på händer, precis som väldigt många inte vill tatuera bilder/symboler som anses anstöttande. Och andra gör det gärna. Men det är ju upp till varje studio att bestämma.
Så kolla upp med olika studios och se vad dem säger.
Upp på halsen tror jag dock inte är något större problem. Men det kan också vara som Aviendha skriver, att dem ibland inte vill göra det som första tatuering heller.
Jag tycker i alla fall det låter som fina idéer. Så prata, prata med tatuerare.
Och vänta tills du är helt säker :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lite off topic.
Är du ett Donnie Darko fan?
Vet en kille som tatuerat in dom siffrorna på armen.
Stort tack för svar! : )
Ja, det kan man säga. : ) Otroligt djup film. Älskar den!
Ja, jag "känner" också en kille som gjort det faktiskt. Häftigt!