Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 10326 ggr
RuiXue
0

Piercingstudios i Malmö eller närheten

Vilken studio i Malmö rekommenderas för en vertical hood piercing? Jag vill att det ska vara en ytterst professionell studio med mycket erfarenhet och väldigt ren miljö. Helst vill jag att det ligger i Malmö men kan tänka mig att åka till närliggande platser om nödvändigt :)

Jennie

VAASHii
0

Jag har hört mycket bra om Anatomorph. Men jag vet inte hur de är på VH specifikt. :)

RuiXue
0

Jag har läst lite om dom idag och de verkar bra. Blir kanske att jag går dit :D Men ska inte Barbarella och East street ha studios i Malmö också? Eller har de lagt ner i Malmö?Obestämd Vore skönt att ha lite alternativ som är på "Samma höga nivå" så att sägaTungan ute

Jennie

VAASHii
0

Sökte lite snabbt och hittade;

Malmö: Barbarella Body Piercing Studio, Mjölnareg. 2, 040-611 00 06
Malmö: Daltons Tattoo, Bodekullsg. 37 B, 040-12 29 80
Malmö: East Street Body Piercing Studio, Föreningsg. 50, 040-18 80 88
Malmö: Tattoo Land, Davidshallsg. 4, 040-611 99 45
Malmö: Tattoo World, Lundav. 5, 040-93 50 00

Vet dock inte när det uppdaterades sist men du kan ju ringa rint och höra :)

RuiXue
0

Daltons känner jag till lite för jag bott granne med dom haha Men vet inte hurdana de är som studio. Jag har bott på Bodekullsgatan :D

Det som gör mig fundersam över Barbarella och EastStreet är att de inte har någon Malmö adress när man går in på respektive hemsida. EastStreet visar bara Stockholm och Barbarella GöteborgObestämd Men ska ta och åka förbi adresserna och se om det finns nåt där :D

Vet att det ligger en studio inne på Triangeln också, men anar inte hurdana de ärTungan ute Shit alltså. Man skulle vart i Göteborg eller Stockholm! Ska upp till Göteborg i Augusti förvisso, men vet inte om jag har tid eller råd att pierca mig då haha

Jennie

VAASHii
0

Jag gillar inte alls den på triangeln.. Tycker särskillt att en av tjejerna är skitsnorkig och jättenonchalant ;_;

Men ring vetja! Då behöver du ju inte åka dit :P
Om du inte är i de svängarna ändå då, iofs :)

Kanske borde forska lite i studios utanför malmö, typ lund eller så.
Om du kan ta dig dit. Tror det ligger nån bra där med men är inte hundra.

RuiXue
0

Lund tar typ bara 20 minuter ifrån där jag bor nu. Men å andra sidan, att nå hela Malmö tar också bara typ 20 minuter. Lätt gjort att bara åka runt till de olika ställena och titta, prata med personalen och jämföra priser. Daltons tex. tar 800 för intimpiercingFörvånad Medans andra tar 500-700 och kanske är mycket bättreObestämd Men både Lund, Helsingborg och Trelleborg är väldigt lätt att åka till så ska kolla om det finns bra studios där ocksåGlad

Men känner jag att jag har tid så kanske jag bara smiter ner till Göteborg när jag är hos mina föräldrar nästa gång. Då blir det nog Barbarella tror jag. Men men får se. Det ska göras iaf! Nåt jag funderat på on and off i minst 2 år nu, och nästan gjorde för ett år sen. Vet inte vad som fick mig att inte göra det dåSkäms Nålar har jag överhuvudtaget inte ont avCool Men kan nog ha att göra med att jag ville diskutera det med min fästman också. Och han är possitiv till det som det verkar nu iafSkrattande

Jennie

VAASHii
0

Mawh okej!
Men då får man väl önska dig lycka till och hoppas du hittar någon bra studio!
Du får gärna berätta till vilken du gick till, hur de var och så måste du visa bilder :D

RuiXue
0

Tack!

Kommer definitivt att låta alla veta vart jag gick och hur det var Skrattande Bilder däremot… Mja… Lite väääääl private part kanskeSkämsSkrattande

Jennie

VAASHii
0

haha! Tänkte inte på vad det var för nån! :3
Men det andra lät bra iaf!
^^

RuiXue
0

Tänker inte ens berätta för mina föräldrar att jag tänker göra det, eller att jag har en när det är gjort. Iaf mamma skulle totalt få spader haha

Jennie

VAASHii
0

Haha! Det kan jag tro! Tur att man inte behöver visa den då :)
Om jag hade kunnat skulle jag inte säga något till min morsa heller, men mina piercingar sitter i ansiktet så de är lite svårare att dölja :P
Men hon har vant sig nu. Innan var hon lite ledsen för hon tyckte jag förstörde mig själv =P
toka!

RuiXue
0

Min mamma gick i taket när jag hade piercat tungan, då var jag ändå 19 år haha Hon gillar inte alls piercingar. Enligt hennes mening borde man bara ha 1 hål i varje öra haha Numera har jag "bara" sammanlagt 6 i öronen och en i naveln. Den i tungan satt bara i ett år sen tröttnade jag. Har kommit fram till att jag trivs bäst med sånt som går att dölja helt. Jag ser helt enkelt inte ut som nån som har piercings allsOskyldig

Anledningen att jag tänker skaffa en vertical hood är för att jag hört så mycket possitivt om dom och vill prova påTungan ute

Jennie

VAASHii
1

Stackars alla mammor till barn med knasiga idéer :P
En stor kram ska de ha!

Jag var faktiskt ganska snäll och väntade tills jag näästan fyllt 18, med att göra min första piercing. Fast jag tjatade ju i flera år innan dess men jag är en ganska så snäll flicka och gjorde för det mesta som mamma sa :P hehe ;P Nu kan hon inte säga så mycket dock, men klart att jag tar lite hänsyn till vad hon tycker. Värst är det ju med mina tatueringar fast hon har vant sig vid dem med.

Ja jag har hört en hel del om de med men inget jag skulle våga mig på dock! ^^

RuiXue
0

Jag har hög smärttröskel och känner inte av nålar mycket alls så det är väl därför jag vågar ge mig in på det^^, På vårdcentralen när de ska ta prover sitter jag alltid och tittar och tänker att "oj, jag har en relativt stor nål i armen" men jag känner inget haha Ett myggbett gör ont i jämförelse! Sen är jag en sån toka som utan vidare omsvep vågar sticka mig själv också… Brukar hålla lite koll på mitt blodsocker efter att helt random upptäckt att jag låg något högt en gång förra året och det inte var en engångsföretelse heller… Lätt gjort att hålla ögonen på eftersom jag jobbar på ett lager fullt med sjukvårdsutrustning. Så när piercingen är gjort blir det verkligen inga problem med att få tag på koksaltlösning, har flera ton av det på jobbet^^

Tatueringar ska jag skaffa mig framöver också^^ Har inga än, men det kommer. Har tänkt mig nåt väldigt kinesiskt och feminint i svanken. Lotus å lite annat sånt där. Och när jag och min fästman får barn framöver så ska jag tatuera barnets kinesiska namn på fotleden :)

Jennie

VAASHii
0

Ah, vilken lyllos du har då! :P

Nej men det är väl inte det här med smärtan som jag dra mig för (skar mig själv när jag var yngre dessutom) utan mer att det är ett sånt ställe man inte gärna vill tappa känseln eller om något annat går fel! :P

Det lät väldigt fint det där :)
Tatueringar är luringar, man vill bara ha fler och fler :P

RuiXue
0

Det är just därför jag tänker gå till den mest erfarna studio jag kan hitta. Men det lutar skarpt åt att det blir AnatomorphGlad Han Poul har ju arbetat proffisionellt sen 98 och beskrivningen på sidan verkar väldigt kundorienteradSkrattande Det känns bara bra på nåt sätt. Ska kanske gå dit redan nu i veckan som kommerFörvånad Vill verkligen bara ha det gjort haha

Jennie

VAASHii
0

Trevligt trevligt!

Jag ska nog bege mig till Anatomorph snart jag med. Måste verkligen pierca om min septum :)

Lycka till!

RuiXue
1

Jag får lön på tisdag tror jag, så kan hända jag pyser iväg till Anatomorph redan på fredag :D Jobbar i Danmark 8-16 så det blir svårt att hinna med måndag-torsdag :( Men kan inte hitta några öppettider till dom… Nåväl, det finner jag väl när jag kommer dit… Inte alls svårt för mig att ta mig till Värnhem :)

Jennie

elvinsdotter
0

jag gjorde min hos poul på Anatomorph och han är jätteduktig…

RuiXue
0

Jag var där också. På onsdag är det 3 veckor sen nu och trots att det inte blev en VH så blev det bara så bra! Tror till och med att det nästan redan är helt läktSkrattande

Jennie