Tatuera över ärr?
Är det nån som tatuerat över ärr?
Jag har gjort det på ett litet ärr på översidan av handen, men det var ett så gammalt ärr att det inte kändes..
Jag har ärr på undersidan av handleden, där huden redan är känslig….
Är det möjligt att tatuera över där tror ni, och blir det bra?
Hur hör blir smärtan? 
Jag har visserligen hög smärtgräns men ändå… :-/
"Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga." - Stina 6 år
Kram // Jessica
smärtan är helt individuell. för mig så gjorde det ont, men inte så ont att man "ångrar" sig när man sitter där. Ang. ärren så kan bara tatueraren svara på det. Om det är möjligt att tatuera beror på hur ärrvävnaden ser ut, är det för känsligt kan de vara svårt att tatuera över då det kan leda till värre ärrbildning. Men är det ärr som knappt syns/Sticker upp hur huden så ska det nog inte vara några problem.
Ärrvävnad kan vara svårare att få färgen att fästa i ibland, de beter sig inte riktig som vanlig hud, men precis som jenkass skriver så kan bara en tatuerare svara på hur det är med just dina/ditt ärr.
Smärtan över ett ärr jämfört med vanlig hud kan jag inte svara på när det gäller tatueringar, men jag har råkat skada hud som vart delvis ärrad men kände ingen skillnad. På ställen där ärren är djupan kan man ju ha skadat känselnerver så det inte känns lika mycket. Men det beror ju återigen på hur du är.
Killen tyckte att det kittlades när han tattuerade underarmen mot handleden 
Paulina
jag tatuerade över ett ganska stort ärr när ja gjorde min katt,
syntes väldigt väl när tatueringen va nygjord men nu syns de knappt alls, som de säger här över så fäster färgen inte lika bra så ja kommer behöva fylla i tatueringen precis över ärret å då kommer de nog inte synas de minsta lilla :)
ärret är vid vänster örat :)

Jag har skurit mej själv en del förr som lett till ärrbildning (sträck) och dessa syns (barnen på simhoppet frågar mej ofta vad jag har gjort på armarna, men men) men dessa gick det bra att tatuera över. Visst det är inga helfärgade partier över ärren utan sträck så jag kan inte svara för hur det skulle blivit om det varit helfärgat, men sträcken har gått bra att tatuera över dessa. Vet ej hur bra det syns på bilden. (tänk inte på namnet på bildet för det skulle jag ändrat då namnet kommer från en make up- uppgift. :P och inget annat).
Jag behöver inte tillägga så mycket till vad Jenkass och Aviendha redan sagt :) Kolla upp med tatueraren och se vad han anser om just dina ärr.
Jag har själv tatuerat över ärr, på handleden. Det gick hur bra som helst för min del och ingen smärta utöver det vanliga. Just där ärren är, är det lite tunnare hud - men det var bara för tatueraren att ta det lugnare där.
På bilden - Den längst upp syns det ett litet precis vid sprötet. Men så är det ett mycket bredare i vingen på den nedersta som inte syns alls längre.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tack alla för era svar!
Jag får helt enkelt fråga en tatuerare…
Mina ärr är rätt tjocka och "höga"… :/
Tack igen! Kram// Jessica
"Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga." - Stina 6 år
Kram // Jessica
#3 lite OT,, men här är ju katten jag ville se hihi.. så sööt!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_