Ont i navelpiercing!!
Jag har haft min navelpiercing sen i November förra året.
Jag har inte upplevt några problem med den och slutade rengöra den med den där särskila tvålen man fick med från piercaren för längesen.
Jag har bytt smycke en gång och drar i staven ofta och när jag står i duschen.
Nu har jag börjat fått ont i den, och runt om. Extra ont gör det om jag böjer mig ned. Och när jag drar i smycket " staven " så gör det ont och känns " trångt ". Även när jag har " sexuella aktiviteter " gör det ont i den..
Jag har även gått ned ca 15 kg i vikt sen jag piercade mig. Kan det ha något med det att göra?
Någon som vet varför? Jag ringde till butiken där jag piercade mig och hon sa att det kan vara för att det inte läkt ännu eller något.. Någon som vet?
Tack på förhand..
du kanske pillar för mkt på den? om du har gått ner såpass mkt i vikt kan det kanske bero på att staven nu har fel längd?

det kan ta drygt ett år innan en navel piercing är helt läkt. jag förstår absolut inte varför du står och drar i den….?! pilla aldrig i onödan, oavsett om din piercing är läkt eller inte. och precis som #1 skriver, är du säker på att det är rätt längd på staven, med tanke på att du har gått ner så mycket.
Okej, jag kanske bara ska dra i den när jag står i duschen då? Kan det vara därför? För jag rättar till den ständigt, när jag vaknar, när man ser på tvn, när jag kommer ut från duschen, när man ska sova osv.
Vad menas med rätt längd på staven? Jag köpte bara ett snygg navelsmycke och gick till piercaren och bytte för kanske 2-3 månader sen :-)
Ja, har du för lång eller kort stav så irriterar det på ett onödigt sätt.
Och om du pillar på den, tillför du massvis med bakterier från fingrarna. Du bör enbart ta i den med helt rena händer.
Så börja med det du..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag hade oxå problem med min navel piercisng för ett halvår sedan ungefär och då var min 7 år gammal men jag tog ur den varje morgon och gjorde rent både smycket och hålet och doppade staven i LHP salva innan jag satte i den igen.
då blev det bättre på bara nån vecka. men som sagt inget pillande med smutsiga händer, vare sig hålet är läkt eller inte.

Jag kan inte ha någon form av barbell i min navel, de blir irriterat oavset längd. Jag använder alltid en spiral till vardags, den sitter där den sitter utan att rubbas. Jag gick alltid och pillade på min ring och drog in bakterier i hålet så det tog 1 1/2 år för den att läka och det gjorde den när jag bytte till spiralen.