Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1428 ggr
carloral
0

Vill ta hål!!

Min mamma håller på och säger nej till att jag vill ta hål i ögonbrynet!

Jag ser inget negativt i detta…

Modern säger att man kan få infektioner, det och att hon bara inte gillar det är det ända hon har att komma med.

Jag är bara 14 men är det någon som kan hjälpa mig övertala henne?!

Aviendha
0

Ja, man kan få infektioner. De flesta seriösa studios har 18årsgräns. En del tar 16 med målsmans tillstånd.

Tycker att du gott kan vänta ett tag, av egen erfarenhet är jag glad att åldersgränserna fanns, man ändrar sig massor i tonnåren, vilket du säkerliget hatar att höra just nu ;)

Lägg fram bra fakta och diskutera för och nackdelar. Går hon inte med på det så är det helt enkelt så. Tids nog blir du gammal nog att själv bestäma va du vill ha eller inte. Gå för allt i världen inte och gör den hos en oseriös person eller hos en kompis, det kan sluta riktigt illa!

soetisen
0

Jag känner igen mig lite i det. Tråkigt när föräldrarna är så negativa, fast min mamma skyller inte på att att jag kan få infektioner utan när jag frågar varför så säger hon bara "därför" …

Det du kan försöka säga är att du kommer ta hand om din piercing väl så att risken blir mycket mindre att du drabbas av en infektion. Men kommer du få oturen att få en infektion iallafall så är det i dem flesta fallen ingen fara bara du har tillräckligt långt smycke och tvättar den så brukar infektion gå över på några dagar.

Men jag tycker också att du ska vänta tills du blir 15-16 innan du piercar dig, dem seriösa studiorna har dem åldersgränserna.

- Medarbetare på studier.ifokus

Bromelia
0

Det finns åldersgränser av en anledning.