Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: töjning
Läst 2462 ggr
peaches
0

Att töja eller att inte töja

Det är den stora frågan, har 12mm nu i båda öronen och har lyckats hålla mig till det i snart ett år nu. Jag kan säga att det börjar klia i fingrarna och jag börjar fundera på om jag ska töja upp till 14 mm "för det är ju bara 2mm till".

Dock känns det om om jag kommer använda det argumentet om jag töjer upp till 14mm att 16 mm är ju inte så mycket mer och så vidare.

Vad tycker ni och är det fler som har samma "problem"? (antar att det är mågna här med fingrar som kliar^^)

Moonchild89
0

Haha, jag känner igen det där ;D det började med att jag töjde till 3 mm och nu är jag uppe i 16 mm. Dock har det andra örat stannat på 3 mm. Det örat verkar vara lite svårare att töja och jag har inte orkat göra något åt det, men nog kliar det i fingrarna alltid ^_^

/Moonchild89 👻

peaches
0

#1 Jag hade också så med ena örat, kunde knappt töja en halv mm innan det sprack och det gick segt, men nu har det kommit upp ^

grejs
0

Jag håller på att töja till 14 mm och är snart färdig, jag tycker mina öron passar perfekt i den storleken och tror inte det skulle se bra ut om jag töjde mycket mer. Fast man är alltid lite sugen på att bara töja lite till :P Fast jag tycker att det är många snygga pluggar som bara finns upp till storlek tolv…

soetisen
0

Jag känner igen mig :P Jag har i och försig bara 6 mm, men jag vill upp lite mer eftersom jag tycker det knappt syns. Men jag tänker också lite "tänk om det inte växer ihop" inte för att jag tror att jag ångrar mig, men jag gillar att ha alternativ helt enkelt. Jag tror nog att det växer ihop om jag bara töjer lite till, men börjar jag töja så kommer jag nog ha svårt för att sluta ;)

Men jag ska töja hålet jag har bredvid också och jag vet inte heller om det kommer se bra ut eftersom dem sitter rätt tätt, men ser det bra ut så blir det nog större :D

- Medarbetare på studier.ifokus

mandariiin
0

jag kämpa för fullt för att hålla mej kvar på 12mm, som igentligen bara skulle bli 10mm från början. haha

Liss
0

Jag skulle bara ha 8 mm som mest. Tyckte 10 mm var fult till och med. Men så vart det 10 efter ett tag, och nu sitter jag med 12 mm - som jag tycker är perfekt.

Hade tankar förut att fortsätta till 14 mm, men nu får det faktist räcka :) Jag vill kunna ångra mig senare i livet också och 12 mm passar mig bra.

Så det valet är bara ditt eget. Töjberoende får nog väldigt många! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

peaches
0

Ja, det är galet. Jag tycker 12mm är jättesnyggt och passar mig bra, men man blir ju lite storleksblind efter ett tag.

Ibland tänker jag också att det finns ju ett lättare ingrepp man kan göra om det nu blir så att man måste. Så att ångra sig känner jag att jag kan göra iaf, men tror att jag altid kommer vilja ha lite töjt och upp till 6-8mm är det inte många som märker av det.

Kluven är jag iaf ><

Liss
0

Hehe jaa.. storleksblind är bara förnamnet. Som sagt tyckte jag att 10 mm var fult förut. Just för att jag tyckte det var så hemskt stort. Men nu när man är på 12 mm är ju till och med det litet ;)

Du får tänka lite till. Visst är det ju bara 2 mm, men det är ändå en synbar skillnad. Och som sagt blir det gärna en spiral - äh bara 2 mm till och 2 mm till och och och…. :D

JossanH
0

ska man bara töja 2 mm så känns det ju så onödigt för då måste man köpa nya pluggar… Så antingen sätter du ett mål som är större o köper lite pluggar i den storleken eller så låter du det vara. Tänk på ekonomin :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#9 Ja, så gjorde jag för att stanna på 12 mm. Köpte mig smycken i den storleken och tänkte att nu kan jag inte gå upp mer, eftersom det vore slöseri .. men men :)

peaches
0

#9 Nej, det har du ju iof rätt i, det är rätt dyrt med smycken till töjingarna. Man vill ju ha mycket att kunna byta med :)

Jag får väl se hur länge jag orkar hålla mig^^