Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3238 ggr
Tina-A
2009-08-23 12:58
0

Fundering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat på att tatuera in någonting i "carpe diem" stilen och kom då att tänka på den japanska körsbärsblomman som står för livets kortet, att allting tar slut och bara är en övergång. Jag ser det då som en uppmaning att ta vara på livet då allting tar slut! Hittade en fin bild på en målad körsbärsblomma och klistrade in det japanska tecknet för "skönhet" i mitten, för att stå för att livet är någonting så vackert. Det jag då vill säga är min personliga tolkning, alltså att livet är något så otroligt vackert, det är skört som en blomma och snart tar slut. Ta vara på det vackra i livet och lev varje dag som om det vore den sista.

Här är bilden jag kom fram med i alla fall. Vad tycker ni? Är det något som behöver ändras? Tror ni man behöver svarta kanter runt blomman eller kan man göra den sådär?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sayuri
2009-08-23 21:18
0

Jag tycker den var fin, även om jag föredrar svartvita tatueringar så var det en trevlig variant =)

elyse
2009-08-23 21:56
0

Det är nog bättre att fråga en tatuerare. Men den behöver nog vara i den storlek du har på bilden, eller större, för att tecknet ska vara tydligt och inte se fult ut efter några år.