Blått/lila vid hålet..
För ca 1,5-2 år sen gjorde jag en piercing i örat, ja jag vet inte vad man kallar den men där uppe… Dumt nog gjorde jag det hos en frisör som gjorde hålet med en pistol. Har haft en massa problem med det sen dess men nu har det faktiskt blivit bättre, dock kliar det ibland och blir lite irriterat när jag har hårspray i håret och så. Meeen, sen är det blått eller lila runt själv hålet och det har vatt så nästan ända sen jag gjorde hålet.. någon som vet varför? Kan försöka fixa bild om det behövs..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Låter som en helix som inte vill vara snäll emot dig. Väldigt troligt är att det beror på att den är gjord med pistol. Brosk piercings kan vara riktigt svårläkta som de flesta nog vet. Varför det är blått eller lila runt hålet törs jag dock inte svara på
Kanske prova att ta ur smycket och se om det växer igen och sen göra om piercingen med nål?
Jennie
Om jag var du skulle jag sluta med hårsprayen och fortsätta tvätta med koksaltlösning. Det blå/lila låter som en infektion. Jag har gjort tre hål i örat, längst upp, med pistol och inte haft några problem.
Hej.
även jag har 3 helix i ena örat och en i andra alla gjorda med pistol och inga probs.
tvätta den ordentligt minst 2 ggr/dag, pilla inte med smutsiga fingrar, undvik hårsprayen och om du bara måste ha hårspray så skydda då örat antingen med handen eller lägg en bit papper över så att du inte får något spray på örat-
#2 Hmm.. okej men tror du att det finns nån chans att det kommer försvinna?
Har haft svårt att läka även "vanliga" hål med pistol, fått ta ut dom flesta.. och göra om.
#3 Jo försöker det också…
Tvättar även ofta 1-2 gånger om dagen också..
testa att smörja på LHP salva direkt efter tvätt. det är en antiseptisk salva som finns på apoteket. den är kanon till de flesta piercings och även till vanliga sår.
#5 Ahh.. okej får jag testa då :)! Tack så mycket.