Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1709 ggr
markazits
0

Nässmycke - 0.8/1.0 mm?

Har precis gjort en piercing i näsvingen 0.8 mm. Är helt nygjord, men ser riktigt snyggt u.

Fråga - hur svårt är det att sätta in ett 1.0 mm-smycke i ett 0.8 mm hål? Skillnaden i storlek låter ju extremt lite men visuellt är det rätt mycket.

Vill ju gärna byta till något annat då detta läkt och vissa smycken finns ju bara i 1.0 mm.

elyse
0

Jag har ingen aning, men: Jag bytte från en större storlek till en mindre ca 2 månader efter att jag gjort piercingen i näsvingen och jag klarade det inte själv. Det rann blod av alla försök och jag grät av panik och sprang upp till min svägerska (vi bor i samma hus) som fick hjälpa mig. Ett tips är alltså att få hjälp att få smycket utbytt.

LinnB
0

Jag bytte smycke från 0.8 till 1.0 efter några månader… det gjorde ont, men det gick bra. Ta det sakta bara. Men ett tips är ju också att som #1 skriver, att be om hjälp. Alltid säkrast så om man är osäker. Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LinnB
0

Kan även tillägga att jag idag bytte från 1.0 till 1.2 och det gick hur bra som helst. Och nu är hålet helt läkt till skillnad från första gången. Glad

markazits
0

OK, tack. Jag tror säkert att piercaren ställer upp och hjälper till och byter om jag inte kan själv.

LinnB
0

#4 Absolut, det tror jag också. :)

Maathilda
0

Bytte min från tror det var 0.8 till 1,0 mm. Visst, det gjorde ont och det gick trögt, men det gick iaf :) Det blev dock lite vätska och svullnad i den i typ 2 dagar, men det gick över sen ^^ :)

Liss
1

Vänta tills den är helt läkt. Där efter töjer du helt enkelt upp den till 1 mm, om det är de du vill ha. Ta det lugnt och försiktigt bara :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆