Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1415 ggr
Sisss
0

Piercing som sitter åt

Hej!
Jag gjorde en monroe i måndags och nu sitter den åt. Svårt att beskriva men den liksom sitter snett så att ena halvan av plattan drar in på baksidan av läppen vilket gör skitont.
Det har även blivit ett stort märke under plattan.
Hoppas ni förstår min lite luddiga beskriving? ;)

Såklart följer jag skötselråden men det verkar inte funka. Ska jag gå till piercaren och byta ut staven eller blir det bättre med tiden?

Mvh/Simona

peaches
0

Om det gör ont så kanske det är bra att byta till en lite längre stav kanske. Du kan ju gå och prata med honom/henne eller ringa. Mina piercingar jag gjort i läppen har alltid varit ganska svullna och staven har sjunkit in, men aldrig så det har gjort ont.

Aldrig haft en monroe dock, så vet inte om det är normalt.

grejs
0

Gå och fråga piercaren om råd. Låter ju helkonstigt att plattan sitter snett. Det borde den väl inte göra även om piercingen är ny och svullen?

3mmaa
0

piercade monroe i förrigår och det e samma sak med min och jag tappade kulan och när jag skulle skruva dit den senare hade läppen blivit så svullen så fick inte på kulan så har ingen kula på nu..

Gluskap
0

#0 och #3
Har ni verkligen läkstavar i?!

3mmaa
0

ja jag har iaf det.

Gluskap
0

#5 Kyl ner läppen ordentligt så får du på kulan. Men då kommer nästa problem, håller du inte svullnaden nere så kommer staven spänna = du har alldeles för kort stav!

Sisss
0

#4:

Jag har det, det sa iaf min piercare. Ska gå till henne nu i veckan så får vi se vad hon tycker :)