Töjning, hur många millimeter...
Hur stor kan en töjning max vara, om den ska kunna dra ihop sig till ett vanligt litet hål igen?
Jag funderar på att börja töja lite smått, men jag vet inte hur stora jag vågar dra till med. Vill kunna ta ur dem om/när jag inte vill ha dem längre, och inte få världens sladder-öron efter dem.
Hade MAX tänkt mig 10 mm, men det känns också lite stort och jag vet som sagt inte hur det funkar riktigt.. Så, hjälp mig! :P

Det beror lite på hur dina öron är. Det drar ihop sig olika mycket för olika personer. Och på om du töjer för fort. Gör du det så brukar det vara svårare att dra ihop sig.
Men man brukar säga att under 10 så drar det ihop sig :) Men du kan ju prova gå upp till 5-6 och se hur det blir. Jag har 6 mm och tar jag ut det så krymper det ihop rätt snabbt.
Men kom ihåg att töj sakta :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#1: Okej, ja såklart att det är olika på alla, men på ett ungefär liksom :) Tack för svaret!
Jag ska fundera på detta lite till, och ta det långsamt :)
Har en kompis som töjt till 9mm och de blev inte till ett litet hål efter. Enligt mina "efterforskningar" så beror de mest på personen osv men med 5-6mm så borde de garanterat bli litet.
Ja, som sagt så brukar man säga att till 10 mm så drar det ihop sig igen i praktiken. Och upp till 20 mm så drar det ihop sig någorlunda/en bit åtminstone. Över 8 mm finns det alltid en risk.
Men det beror på läkkött, hur fort man töjer, om man råkar spräcka, etc. För töjer man för fort och spräcker det, så kan det hända att de inte går ihop alls igen. Att töja sakta är A och O, även för att få snygga töjningar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nu har jag börjat töja lite smått :) Just nu är jag ju då på 1.6 mm, det gick bra och gjorde inte ont att sätta i.
Jag kanske vågar gå upp mot 5-6 mm iaf :)
Ska ta det lugnt och fint, vill inte ha några problem :)

Jag har 5 mm nu och det har tagit lite mindre än 6 veckor, så det är verkligen olika hur länge det tar att töja!
Om jag tar ut töjsmycket så drar hålet ihop sig på en gng, när jag hade 3 mm och skulle byta så drog hålet ihop sig så mkt så man int ens såg att det var töjt men det gick hur bra som helst att få i nästa strl..
Jag har tagit ut min största töjning i örat som var på 16 mm och det har dragit ihop sig en riktigt bra bit! Visst, jag har fortfarande ett synligt hål nu när jag har tagit ur den, och jag vet att det kanske inte kommer dra ihop sig helt, men det är något jag accepterar och som jag redan visste från början. Anledningen att jag tod ut den var för att jag tröttnade, jag saknar mina gamla örhängen ;D Men jag nöjer mig med att sätta dit mindre töjsmycken i stället. I andra örat har jag bara töjt till 3 mm, så det kommer nog dra ihop sig helt.
/Moonchild89 👻