Äntligen gjort DA! =)
Nu har jag gjort min Dermal Anchor som jag tjatat om lääänge.
Tanken var att den skulle ligga i halsgropen men efter noga funderande och flera piercare som inte har varit överförtjusta i idéen, fick jag flytta den lite. Satte den några centimeter nedanför.
Det gjorde sjukt ont! ;)
Just nu är det en liten kula som ska vara där tills det läkt klart, sen ska jag byta till lite bling bling… 
Är jättenöjd för att jag vågade, men tyvärr blev den inte helt bra. Gjorde den i Oslo i söndags (hos en erkänd duktig piercare) men tyckte sen att den såg lite fel ut. På undersidan låg den mot huden men på ovansidan såg man en bit av staven. Tänkte att det ju inte kan bli så snyggt sen när jag byter till det platta smycket, så jag gick förbi min bekant som är piercare idag.
Han sa att den lätt kan växa ut när den sitter så, så han tog en tång och tryckte in den längre in. Nu ser det bättre ut, men ska kolla igen om en vecka. Om han inte tycker att det ser bra ut då, kommer han ta ut den och göra om den två veckor senare. SUCK! Hoppas att jag slipper.
Är det någon annan som har varit med om något liknande?
Ja ja. Oavsett om jag måste göra om den eller inte, har jag iaf om en dryg månad eller så en snygg "diamant" på bröstkorgen…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Grattis till din DA.
Hoppas på att få se kort sedan.
Har du något som håller den på plats inne nu när den ska läka fast?
Jag hade tjep de första dygnen för att trycka den in på plats.
Nu tycker jag att den åkte ut lite när jag rengjorde den ordentligen första gången, men är inte så att det stör.

Tackar. =)
Nej, det har jag inte. Varken han i Norge eller min kompis sa nåt om det. Men som jag förstår det, sätter man den rätt från början ska den inte flytta på sig? Men jag har mailat min kompis nu och frågat. Problemet här är ju att han har kommit under hela hudlagret under piercingen men inte över.
Vart har du din då? =)

Just det. Det som är rött en bit ifrån är för att jag nog vart allergisk mot tejpen som höll fas kompressen.
Skitsnyggt! Är lite sugen själv men jag är för feg ;D
/Moonchild89 👻
Läckert!
Paulina

Snyggt!
Sa dem varför man inte kunde ha den i halsgropen? Skulle nämligen själv vilja ha en där..
- Medarbetare på studier.ifokus
#7 Nu gissar jag, men jag har tidigare hört att folk blivit nekade för att huden rör sig så mycket där så det är vårt att läka den. Å andra idan har jag ett bilder på folk som lyckats, så det går nog men det är kanske inte det första at rekomendera som det verkar.
Paulina

Ska iväg och jobba, så jag får svara lite snabbt. Jag sa också till piercaren att jag sett flera med sån i gropen varpå han sa: "men har du sett det ett år senare?". Huden rör sig så mycket att plattan bakom huden aldrig hinner få fäste och gro fast. Det är även större risk för att den stöts ut då. Jag har frågat MÅNGA piercare och de flesta rekommenderar inte att man sätter den där. =( Tråkigt eftersom det var det jag längtat efter, men jag fick helt enkelt anpassa mig. Inte kul med ett stort ful ärr där… Men nu när jag börjar vänja mig vid tanken på att den sitter längre ned, tycker jag att det är riktigt snyggt också! =)

#8 och #9 Ja okej, då vet jag :)
Jo jag tycker det är snyggast att ha där men inte vidare snyggt med ett ärr där som det förmodligen kommer bli :/ Men jag får fundera vidare, det är ju också snyggt längre ner som du har!
- Medarbetare på studier.ifokus

Har tagit bort DA:n idag *lite ledsen* Är inte överdrivet sugen på att göra om den, men snart har jag min "diamant"… 

varför og du bort den?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#12 Som jag skrev i första inlägget blev den lite sned…
Man såg staven på ovansidan, vilket inte är särskilt snyggt. Hålet sitter iaf på ett bra ställe, så när det har grott ihop lite ska jag göra om den på samma ställe. 
Jag vill också ha!
/Christine