Ögonbryn tips!
Idag körde jag ögonbrynet! :)
Helnöjd just nu, och håller tummarna för att den inte ska vandra ut! Jag har läst anvisningarna för den och ska sköta den och göra allt för att den ska bli bra, men har hört att oavsett hur bra man sköter den så vandrar ögonbryn piercing lätt ut, så jag är beredd på det.
Tänkte höra om någon här har några erfarenheter och tips om just ögonbrynpiercing? :)
Tänkte även ta i samma inlägg, tog ut min läpp piercing igår kväll, ville inte ha för mycket i ansiktet men ville verkligen ha i ögonbrynet.
Jag har räknat med ett ärr i läppen, men hur mycket kan den läka ihop? Jag hade den i ungefär 1,5 år och hade aldrig några problem med den. Kommer den att läka ihop eller kommer jag alltid att ha ett hål där? Har hört att jag lär ha en grop där kvar sen, är det så? :)
Annars har jag inga fler frågor, hehe :)
Grattis till den nya! :) Killens vandrade ut två gånger, men båda gångerna så fick han något slaget där eller slängt på sig (otur) så att den blev riktight stökig :S
Jag har haft min i öpgonbrynet i 3 år nu, och den har inte vandrat, har iofs inte haft några problem med den alls. Sköt om den, det är väl det bästa rådet jag kan ge, antar att du har koll på hur den ska skötas ;)
Jag har en vän som tagit ut sin off center, det är bara en liten grop/hål kvar, man ser det knappt. Jag har svårt att tänka mig att det kan läka så fint att det inte syns helt, men många säger att det bara blir en liten grop kvar, förutsatt att man inte har ärrvävnad eller så sedan innan. Det kan ju dock ta ett tag innan den läker helt, iom att den är läkt nu ;)
Paulina
Jag har en ögonbrynspiercing och hade samma funderingar som dig innan jag gjorde den. Fick dock höra av piersaren att mina ögonbryn passar väldigt bra för piercing och att risken för att den skulle emigrera är väldigt liten.
Så det bästa är att du går till en erfaren piercare och hör efter vad som gäller för just dig. Har flera kompisar vars ögonbrynspiercingar har vandrat ut flera gånger innan de gav upp.
Tror det är väldigt individuellt och beror mycket på hur man sköter om sin piercing.
Jag har en off-center labret också. Hade en tidigare som jag tog ur när jag blev gravid och spydde som en gris. Det gamla hålet har läkt ihop fint och syns bara som en liten prick.

min off-center syns väldigt tydligt, fast jag tog ur den för 2 år sen. hade den i ca 3-4 år, skötte den bra och det var aldrig några problem med den.
har haft 3 st o ögonbrynet. alla vandra ur.