Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 20444 ggr
Telefonkontakt
0

tillägnad barn

Ni som har tatueringar till symboliserat erna barn på något sätt, visa dem gärna här Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina rosor varav i den vänstra så har jag min dotterns namn i.

KitoBonito
0

Fint! Och vackert namn :)

Ceciliaolucifer
0
linhof
1

Denna har min man fått på överarmen…..och jag har gjort den! Nu ska jag bara hitta nån som kan göra den på mej Glad

Tillägnad vår ängladotter….

Pimu
0

Här är mina barn

ZaraC
0

Här är min :)

skrellet
0

har ni tänkt på om barnen skulle byta namn när dom blir äldre?

Telefonkontakt
0

#7 chansen att just en eget barn byter namn som man dessutomhar tatuerat in, är väldigt liten men om nu den slumpen skulle ske:

Och? det är precis som att folk tjatar om att man kommer ångra sig med at man har tatuerat sig. orka älta i framtiden. och om barnet byter namn så har man ju haft tatueringen så länge och då bryr man sig inte om det skulle stå ett annat namn än vad barnet heter idag. och det är ju jag som gav mitt barn det namnet, så då är jag glad och nöjd med det.

ZaraC
0

Haha, det är det minsta jag oroar mig för, om de vill byta namn så kommer dom ju ändå alltid vara det jag döpt dem till för mig, det dom hette minst de senaste 18 åren.

Det här med att ångra sina tatueringar senare, blir jag less på att höra.

Många säger, tänk sen när du blir gammal och rynkig! Jaaa, och då kommer jag som sagt vara rynkig och gammal så vad spelar det för roll, inte direkt så man är snygg och spänstig utan tatueringar. Och ja, man kan faktiskt få ångra sig också, det är dock ett val man gör när man tatuerar sig, man accepterar att det kan hända att man ångrar sig sen, för det kan man omöjligt veta eftersom man förändras genom livet hela tiden.

jag gjorde min första tatuering för 10 år sen, har inte ångrat mig en enda minut, inte mina senare heller, så om jag ångrar mig senare i livet, så får det vara så ;)

Ceciliaolucifer
0

Men det här med att ångra sig senare, det gäller väl inte bara tatueringar utan även andra handlingar man har gjort/utfört i livet?! :) Gjort är gjort oavsett om det är en tatuering eller ej. Man kan inte leva ett liv utan att ha vågat leva!

JessicaN
0

Man måste våga leva lite. Jag har precis tatuerat in min mans namn och vi ska ha barn i framtiden så även om vi kommer skilja oss så kommer han alltid vara far till mina barn och ha en speciell plats i mitt hjärta.

Man kan faktiskt ta bort dom också.

Och att alla säger "tänk när du blir gammal och rynkig och bor på hem", ja men då har ju alla andra gamla rynkiga tanter på hemmet tatueringar dom också.

Saga85
0

#11 Tänk vad fint det kommer bli. Gamla tanter och gubbar som veckar upp sitt rynkiga skinn och visar upp sina gamla tatueringar som i vissa fall berättar en hel livshistoria Glad

JessicaN
0

#12 Hahah, ja Glad Det kommer ju inte vara så ovanligt då när man själv är där, då har ju nästan alla jämngamla tatueringar.

RuiXue
0

Jag har inga barn än, men när jag har barn ska jag låta tatuera in  barnets kinesiska namn på ankelnGlad Än så länge har jag inte ens någon tatuering allsFoten i munnen Men håller väl på och funderar på nåt i svanken.

Jennie

ZaraC
0

Mycket sant det ni ovanstående skrivit :) Det finns mycket mer än tatueringar man kan ångra och gud vad vi ska ha mycket att prata om på hemmet, vi kommer ju iaf ha nåt gemensamt på direkten ;)

Aviendha
0

Som jag sagt tidigare; praktikenterna måste ju kunna få ha något roligt tidsördriv de med, så varför inte leka "hitta ny tatuering" mellan rynkorna på en när man ändå är där taggad och jäklig på hemmet ;)

floppy
0

#16 Det där kommer nog bli en populär lek sen :)

Har en väldigt "enkel" tatuering me mina barns namn om man jämför med era här ovanför… Va o gjorde den för 1½ vecka sen :)

linhof
0

#17 jättefin!Skrattande

floppy
0

Tack! :)

Zadeira
0

#17, kände direkt igen namnen på dina barn och gissar att du hör ihop med kobbeuffe ;)

floppy
0

Gift me honom så lite hör jag väl ihop me han jo :)

elyse
0

#7 Så tänker jag också, kanske eftersom jag själv har bytt namn. Då jag själv har en tatuering (och det blir fler idag!) tänker jag inte på att man skulle ångra en tatuering utan att en tatuering som det står t.ex. Tindra på blir "fel" om Tindra byter namn till Amanda och ser sig själv som just Amanda. Ingen av mina släktingar kallar mig för Anna, vilket jag hette under mina första 20 år, eftersom de respekterar mitt beslut att heta något annat.

Telefonkontakt
0

Kom att tänka på att även jag håller på att byta namn. Eller, jag ändrade mig i sista sekund och det nya blev inte tilltalsnamn utan andranamn. Kanske ändrar det iframtiden.

Men om min mamma skulle ha tatuerat mitt namn (Linda) men jag byter namn till Lowe så spelar namnet egentligen ingen roll för mig (i tatueringen allså) det är ju bara själva grejen att min mamam gjorde det som värmer så oerhört mycket. Och sen så kan jag ju inte bli sur och säga att min mamma inte respekterar mig om hon inte skulle ändra tatueringen.

Zadeira
0

Jag är långt ifrån på väg att skaffa barn, men jag har bestämt att om jag någnsin gör det kommer det om det blir en pojke heta Evil. Inte som i engelskans evil utan tänk svenkst som i Emil! Kan tänka mig att om jag skulle tatuera in mitt barns namn i det fallet kan bli lite konstigt för utomstående ;)

TereseE
0

Jag har planer på att tatuera in min dotters namn, men inga bilder att visa upp än då… Tungan ute

elyse
0

#23 Nej, inte kan man bli sur över tatueringen, men för bäraren kanske det känns konstigt att ha ett namn som man inte längre använder.

[jenkass]
0

har inga barn ännu o skulle jag göra en minnestatuering så skulle jag väntat till man bestämt sig att "nu blir det inga fler" :) lite roligare och ha ett motiv som är mer sammansatt o det e lite svårt å komma på en sån ide innan man vet hur många barn man kommer ha. på tal om minnestatuering så har jag gjort en för djuren + att jag ska göra en för mina föräldrar.

[kobbeuffe]
0
[Thiah]
0

#5 Pimu vilken  läcker tatuering med namnen

#17 Zev är  ett fint men speciellt namn. Kommer det ifrån något speciellt språk eller betyder det något?

[kobbeuffe]
0

Zev är ett gammalt hebreiskt namn som betyder varg… Kan även stavas Zeev… Så far o son har samma namn fast på 2 olika språk Glad

// Erika

[Thiah]
0

#30 ah…häftigt. Tackarr för svaret