Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 11798 ggr
Zadeira
0

bästa piercing-årstid?

Har ju hört en del om att man bör undvika att pierca sig under rötmånaden, eller månader där det går mycket influensa eller liknande.

Nu i stundande svininfluensan kanske man inte ska chansa, en sådan sjukdom förlänger ju garanterat läketiden?

När tycker ni det är bäst att pierca sig? Vår, sommar, höst eller vinter?

[Wera]
0

Jag har tagit alla mina piercingar på sommaren, nu i år då det går svininfluensa.. :) (navel, tunga, öron)
Men den bästa årstiden jag har hört är höst och vinter,

ChristineL
1

Tror också höst och vinter är bäst. Man ska ju undvika sol och bad i början.

Zadeira
1

Jo, jag har ju också hört att höst/vinter är bäst, men det går nju givetvis att göra när som egentligen om man bara sköter den.

Dock bör man ju inte vara sjuk när man gör det, och tyvärr är väl iallafall höst/vinter sjukdomstider för mig iallafall.

Hade velat pierca mig nu i höst, men får se om jag vågar.

Niini
0

Bad ska man som sagt undvika men annars tror jag nog inte det är nån större skillnad. Alltid något som är "dåligt" med just den o den årstiden ;)

Liss
0

Under rötmånad kan det ta längre tid för läkningen. Men sköter man piercingen som man ska, bör det inte vara några problem med det.
Årstider med bäst förutsättningar är nog höst/vinter/vår. Men jag tror inte det gör någon större skillnad om man som sagt sköter det ordentligt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

RuiXue
0

Jag gjorde min precis mitt i rötmånaden nu i sommar. Haft den i 6 veckor nu på onsdag och den har säkert vart helt läkt i 2-3 veckor redan. Min fästman låg ändå hemma med "influensaliknande symtom" samma vecka som jag piercade migTungan ute Så svårt att säga när det är bäst. Beror nog mycket på hur bra man själv läker. Sol och bad har jag iaf inte behövt bekymra mig för. Badat EN gång i år och det var i juniFörvånad Resten av sommaren har jag vart en riktig badkruka och bara haft bikini på mig en gång och då utan badSkäms

Jennie

grejs
0

Så länge man är frisk tycker jag man kan pierca sig när som helst. Jag gör det dock inte på sommaren eftersom jag vill kunna bada och sånt utan hinder. Rötmånaden tar jag med en nypa salt, jag har aldrig märkt att sår läker sämre. Och dessutom måste det väl vara varmt och fuktigt för att verkligen vara rötmånad, hos mig har det bara varit kallt. :P