Missfärgning av silversmycke!
Jag har en grå missfärgning på huden precis runt "hålet" i näsvingen. Både på utsidan men mest på insidan. Försökte hitta lite info och tydligen kan det bli en sådan permanent missfärgning av silver när det kommer i kontakt med tex svett, blod mm. Har ju ett silver smycke i näsan. Men jag undrar om det går att få bort det där gråa missfärgningen?

För mig har det försvunnit efter nån dag om jag har tagit ut silversmycket eller bytit till nått smycke i ett annat material :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag har aldrig fått det av äkta silver bara av annat material, det har försvunnit ganska fort efter att jag tagit bort smycket. Jag har dock nu pga allergi bara titan i alla mina smycken.
#1,2 Jaha vad bra att det har försvunnit! Jag har dock haft missfärgningen i flera år men det är inte förns på senare tid som jag har börjat bry mig om det. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta i istället. Jag använder ju en massa olika små silver smycken till näsan ( från Glitter) och vet inte var jag kan köpa sådana jättesmå smycken annars. Har inte sett det på piercingstudios. Finns det något medel man kan tvätta bort missfärgningen med annars? om det inte försvinner av sig själv.
Men köper du från glitter så kan du ge dig f-n på att det missfärgas. Köp riktiga smycken från en studio så slipper du det.
#4 Det har inget med Glitter att göra att silver missfärgar. Det är många som säljer nässmycken i silver så det är väl inget mer med det. Men om du hade läst hela mitt inlägg (istället för att haka upp dig på Glitter?) så hade du sätt att jag skrev att jag ej har hittat så små smycken på piercingstudios.
Och eftersom jag redan vet anledningen till missfärgningen (fel matrial på smycket) så var det inget du behövde svära fram och tala om för mig!
Okej svärningen menade nog inte så mycket för mig som för dig. Jag talar så och jag glömmer tyvärr att andra inte är vana vid det speciellt i skriftspråk. Så jag ber om ursäkt för det.
Det jag menade var att glitter inte behöver ha äkta silversmycken. Massa butiker säger att dom har äkta silver fast det inte är så.
Jag ber även om ursäkt för att mitt inlägg låter så hemskt för jag ser nu att det låter riktigt otrevligt. Det var inte meningen och det ger en påminnelse till mig om att läsa ett inlägg en extra gång innan man skickar det.
Försök att t.ex. titta på internet för många studios har så man kan beställa mycket mera från nätet än vad som går att köpa från den "riktiga" butiken.

Glitter har väl ungefär 0.8 mm i sina näspiercingar? På barbarella så är väl det minsta 1.0 mm? Kollade inte så noga. Annars kan du ju töja upp det till 1.0 och på så sätt lättare hitta smycken som inte missfärgar sig, som titan till exempel. Brukar inte vara nå större problem att töja den om den är läkt :)
Tror inte du behöver ett medel eftersom det brukar försvinna av sig själv.

Såg nu att länken inte fungerade så jag gör väl om den :P
Om du vill testa att byta smycke kan du kolla om de har smycken du vill ha via ebay. Jag köpte mitt smycke via en butik där, en stav i guld, och är jättenöjd.
Tack alla för era svar! :) Jag ska leta runt på nätet och se om jag hittar små nässmycken i titan eller kirurgisktstål.
#7 Glitters nässmycken är 0,5 mm.

Hoppas du hittar! :) Hittar du inte så tror jag inte det är några större problem att töja lite… har töjt min från 0.8 till 1.2 och det har inte varit några problem alls.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Tycker också du kan töja upp den till 1.0 - 1.2 mm åtminstone. Du hittar så mycket bättre och snyggare smycken då. Större utbud på allt. Och titan är ett väldigt bra material.
När jag gjorde min var den 0.8 mm och jag töjde den till 1.2 mm utan problem :) Men då måste man vänta tills den är helt läkt också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆