Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2134 ggr
Anken
2009-09-07 01:40
0

Töjning

Jag har tänkt börja töja mina öron och har en spiral som jag tror är runt 3mm på tjockaste stället. Grejen är den att jag kommer ju inte töja 3mm på en gång och jag är rädd att spiralen kommer åka ur under natten om den inte är i ordentligt.

Ska jag köpa ett annat töjningssmycke istället att börja med som är mindre?

Vilket skulle ni isf rekommendera? Har läst i artikeln om några av dom och det känns som jag helst ska ha ett med "gummistopp" för att vara på den säkra sidan.

grejs
2009-09-07 13:05
0

Ja du behöver nog ha en liten oring på spiralen så den inte åker ut. Men är den tillräckligt liten att töja med annars? Alltså om du bara får in pyttelite av spiralen så är det nog enklare att köpa ett mindre smycke innan du börjar med spiralen.

Nostie
2009-09-07 16:48
0

Jag började med en 1.6mm töjstav som gradvis blir större i storleken.

Fungerade kanon, även att sova med. Kan dock göra lite ont i örat med den på kudden, men får man vara fin så får man lida pin ;)

Anken
2009-09-07 17:56
0

#1, jo det var så jag tänkte, det är nog bättre att börja men ett mindre smycke.

#2, vart kan man köpa det? Finns det på internet?

Liss
2009-09-07 18:00
0

Jag hade raka töj"stavar". Dem brukar sitta kvar bra, utan några problem. Men det är lite störigt när man sover som sagt. Men det får man ta..

Spiraler tycker jag har en tendens att glida ut igen, eller kroppen puttar ut den. Men har man bara en enkel o-ring så är det fixat. Kostar inte många kronor. Eller om man bara har en liten, liten gummisnodd att vira om.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anken
2009-09-07 19:08
0

#4, man kanske kan använda en sån där gummisnodd som man har till hästar? Hahah, måste ju testa det sen ikväll.

Förresten, undrar en sak till. Har hört att man ska använda olivolja för att det ska bli lättare att töja, stämmer det? Är olivolja det bästa isf eller finns det annat man kan använda?

soetisen
2009-09-07 19:12
0

#5 Jag provade med glidmedel en gång. Jag gillade inte det speciellt mycket eftersom då är det lätt att man råkar trycka in lite för mycket eftersom det glider så bra. Och på så sätt spräcka örat, som jag gjorde :( Men du kan ju prova, var försiktig bara!

- Medarbetare på studier.ifokus

Liss
2009-09-07 19:26
0

Sådana som man har till hästarna tror jag absolut funkar. Dem är ju små nog. Bara du virar om den så det blir en liten kant, annars tappar den liksom effekten :)

Och jaa.. olivolja är jätte bra. Så inte örat spricker. Och just olivolja är bra eftersom det är organiskt.

Har du missat artikeln om töjning? :) Här

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anken
2009-09-07 20:57
0

Tack för svar!

Läste artikeln för ett tag sen men ville ha lite random svar. Bra artikel dock! =)