Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 1581 ggr
lillspindeln
0

räcker det med koksaltlösning?

jag har en ny gjord piercing i tungan o undrar om det räcker att bara sköjla med koksaltlösning? fick med mig ett munskölj som jag skulle skölja två gånger per dag med men jag får massa små blåsor på tungan av det o det sticks o surrar i tungan med. eftersom jag inte tål det så måste väll det irritera mer än hjälpa? nån som vet?

Zadeira
0

Jag hade gått till piercaren och berättat hur du reagerar på munsköljet och frågat vad du skulle göra istället. Han kan ju tipsa om nån annan produkt eller berätta hur du ska göra istället. Det är det absolut bästa att rådfråga piercaren om man är osäker.

Liss
0

Zadeiras tips är bra.
Annars tycker jag själv att man kan köra på enbart koksaltlösning. Det är de allra bästa enligt min mening.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lillspindeln
0

jag ringde o han tyckte jag skulle köpa hexident men det tvet jag sen innan att jag inte tål så det blev corsodyl isället, funkar inte det så blir det koksaltlösning. men om man bara kör med koksaltlösning hur ofta och hur länge ska man skölja? o ska det vara varmt då med?

Aviendha
0

Med koksaltlösning sköljer du på samma sätt som med munskölj helt enkelt :) Det kan även vara bra att skölja efter man ätit så att inget råkar fastna och irritera piercingen.

Aningen varmt kan vara bra för piercingen. Enkelt att göra och ha i kylen för att värma upp i micron vid behov :)