Ont, ont, ont..
Tjingeling !
Gjorde en piercing för en vecka sedan på tattoomässan. Och jag har så fruktansvärt ont nu. Det är svullet och gör ont. Det kommer ingen vätska elr liknande ur den , den är super fräsch ! Det kanske beror på att den sitter i brosket?! Vet inte vad piercingen heter heller ?! Ni får titta på bilden !
//Sweetie 
det är en conch du har, och kan mycket väl göra ont för att den sitter i brosket, sånna piercingar har en tendens att knöla lite :P
/Christine

Hur menar du med knöla ? Bli inflamerade elr liknande ?! Elr bara göra ont ?
//Sweetie 
Knöla, krångla, lång läketid och infektion tänkte jag. Men så länge man sköter det som man ska så ska det funka.
/Christine

Har skött den så gott jag kunnat. Men har ont och trodde jag fått en inflammation. Men som sagt den vätskar inte men för förbannat ont. Man kanske ska ta bort den ?
//Sweetie 
Njae, har du bara haft den en vecka så tycker jag allt att den förtjänar en chans ett tag till…
/Christine

Lite OT, men har du tre dermals runt ögat? Riktigt coolt isf…=)
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

#6 Jajjemensan ! 
//Sweetie 

Jag har två conchar i örat som inte läkt än. Det gjorde sjukt ont att göra dem och jag hade väldigt ont långt efter. Särskilt om jag slog i örat i början gjorde det fruktansvärt ont. Så det kan vara ganska smärtsamt att ha den piercingen i början även om den inte är infekterad…

#8 Det gjorde inte ont att ta den. Men dagen efter började det göra riktigt ont. Svullet och alldeless hårt är örat. Men tort och fint. Kommer jag åt örat håller jag nästan på att börja gråta . Hehe..
//Sweetie 

Håller nog med Grejs
Jag hade piercings i båda öronen som höll på att läka. Men var tvungen att ge upp den ena för de vägrade läka och det gjorde mest ont och jag försökte i säkert två månader innan jag gav upp och tog ut den ena. Nu har jag bara en delad industrial och ska göra om min andra lite senare när industrialen har läkt helt. Det var en piercing som satt ung där du har den och den började vara + smycket var för litet så hela örat svullnade och det var bara jobbigt.
Har också en conch som trilskas. Och som sagt, piercingar i brosket vill gärna ta en lång tid på sig att bli bra. Det blir rätt enkelt infektioner och annat dumt.
Men det är bara att fortsätta kämpa och sköta den som det ska. Om du vill ta bort den så gör du det naturligtvis. Men en conch kan ta en lång tid på sig.
Jag gjorde min för kanske 2-3 månader sen, och den är absolut inte läkt ännu. (mitt eget fel också) Och man brukar säga runt 3 månader för en conch att läka.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Den värsta smärtan har lagt sig nu. Phuuu.. Har haft så himla int. Tack för ala bra svar ! :D
//Sweetie