Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 6111 ggr
[jenkass]
0

"Läkare varnar för bröstpiercing"

Aviendha
0

Ännu en anledning till att man bör tänka igenom sitt val och välja sin piercare med omsorg skulle jag vilja säga. Och att söka hjälp om det krånglar.

Zadeira
0

"De unga patienterna hon mött är tjejer i 14, 15 och 16-års åldern. Några har piercat sig utomlands på semestern, andra i Sverige."

Finns det verkligen seriösa piercare i Sverige som gör bröstvårtorna på så unga tjejer? Har inte stött på någon själv…

Aviendha
0

Nope, inte som jag skulle kalla seriösa iaf.

Zadeira
0

och då är det kanske inte konstigt om det blir såna komplikationer heller..

ChristineL
0

Hemskt att så unga tjejer ska pierca sig i bröstvårtan, är det det senaste? Är det ute med naveln nu eller? :P

[jenkass]
0

jag har gått till en studio som många kallar "seriös" (även jag själv) tyvärr känner jag igen mig i artikeln så det kan hända vem som helst. (säkert större risk bland "oseriösa" men likaväl hos "seriösa") kan säga att min bröstvårtepiercing är den enda av mina 8 som jag haft komplikationer med (och jag har gjort de flesta hos samma studio)

Aviendha
0

#6 Absolut, visst kan det även hända under de bästa förutsättningarna! Bra att du nämner det!

Men man kan ju minimera riskerna så mycket som det bara går och ändå måste man vara helt säker på sin sak och veta att det kan medföra problem. Det är inte så lättvindigt som många tycks tro.

Zadeira
0

På tal om ämnet kom jag att fundera på en sak idag när jag var på BH-jakt (och helt utan funderingar på att pierca bröstvårtan ;)). Hur fungerar det med nytagen piercing? Irriterar inte bh/tröja ganska mycket i början?

Allt2
0

Hur är det med amnig med bröstpiercing egentligen?

Går det bra?

Aviendha
0

#8 Jag tyckte att det gick bra. Bröstet hålls ju ganska stilla. Sportbh eller en kompress vid bröstvårtan kan vara andra alternativ. Försök gå utan när du ex. bara är hemma eller så för att lufta den.

#9 En del menar att det kan orsaka problem eftersom vissa av "mjölkgångarna" är genomstuckna och igentäppta eftersom det läkt igen. Andra säger att det gick bra under amningen, bara att ta ur den, amma och sen sätta i. Jag är barnlös så jag har ingen egen erfarenhet av just det.