Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 4523 ggr
Clariiz
0

Sårskorpa

Piercade naveln i lördags, och har fått en liten sårskorpa precis vid hålet.
Det är även rött precis runt om, men den gör inte ont eller så. Bara om jag råkar nudda den lite för hårt. Smycket går utan problem att röra "upp och ner", det har 2 ggr kommit ut något vitt som liknat var, men sen skorpan kom har jag inte sett något sådant.

Eftersom det är min första "riktiga" piercing (har bara tagit i öronen förut) är jag väl lite kinkig antar jag..
Låter det här normalt eller bör jag göra något?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

mandariiin
0

det låter som om att din navel piercing hålle rpå att läka full normalt :) oftast så ser dom väldigt bra ut i några dagar, för att sen vara, bli röda och lite ömma. gör rent som du ska och låt bli att pilla. :)

Aviendha
0

Håller med mandariiin, det blir ofta rött omkring. Trots allt har du trängt igenom huden och placerat ett främmande föremål där och det är ju inte kroppen förtjust i helt enkelt ;) Vanligt immunsvar kort och gott.

Clariiz
0

Tack för svaren!

Nu har skorpan försvunnit, men den har börjat vara en aning.
Den är dock inte lika röd längre. Låter det normalt?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

mandariiin
0

fullt normalt. din piercing kan hålla på så här i upp till ett år.

Clariiz
0

okej (:

Jag känner mig som en nybörjare, som inte kan något alls :P
Så ni får räkna med lite dumma frågor..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

elyse
0

#5 Du kan (eller borde kunna) gå tillbaka till stället där du piercat dig och fråga om din piercing. Jag är förvånad över att du verkat få så pass dålig information därifrån. Självklart kan du alltid fråga här, men det är ju dumt att du ska behöva bli orolig.

Clariiz
0

#6; Det sa han själv också, han bad mig att gå dit om 3 månader när det var dags att byta smycke. Och om jag valde att göra det hemma att jag helst skulle gå dit iaf så han fick se att allt såg bra ut (:
Han sa inte så mycket mer en att den kunde ömma i ett par dagar, och att jag skulle rengöra.
Sen att jag bara skulle ringa om jag blev orolig..

Men eftersom jag inte är ett fan av telefonsamtal föredrar jag nog internet =D

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Saga85
0

Är inte 3 månader lite väl tidigt att byta ett smycke? Naveln kan ju ta upp emot ett år att läka.

mandariiin
0

jag skulle nog vänat längre oxå emd att byta. och istället gå dit ca 3-4 veckor efter för att visa upp piercingen. det brukar vara det normala hos seriösa piercare.

Msphoto
0

Förmodligen sårvätska som kommer ut, kan rekomendera salvan Locobase repair från apoteket vid torrhet och även koksalt som en extra kick vid läkningen´=)