Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1836 ggr
3mmaa
0

piercing i bröstvårtan

jag har funderat på piercing i börstvårtan men oftast har det vart att man måste va 16 och jag har inte lust att vänta tills i december så har hittat ett ställe där man får vara vilken ålder som helst typ, bara man har med sig förällder, finns det nån risk att pierca där, isnf vilka risker? ont att göra ? läkningtid ? skulle va jätte tacksam för svar :)

soetisen
0

När dem inte bryr sig om några åldersgränser så kanske dem struntar i hygienen också?

Dem piercingstudior som jag skulle kalla seriösa tar 18 för piercing i bröstvårtan. Är själv under 18 och skulle väldigt gärna göra i bröstvårtan men jag tycker det är värt att vänta.

- Medarbetare på studier.ifokus

mandariiin
0

precis som #1 skriver. oseriösa om dom strultar i åldersgräns. och då kan dom vara oseriösa med andra saker oxå.

3mmaa
0

okej men dom som piercar e seriösa, och frågan var om det kan bli nåra risker och vilka? ont att göra ? läkningstid ? tacksam för dom svaren,

mvh Emma.

soetisen
0

Har vart en tråd uppe om piercing i bröstvårtan "Läkare varnar för bröstpiercing".

Hur ont det gör är individuellt, bara för att det gör ont för en person så behöver det inte göra ont för nästa. Så det är svårt att säga.

Läkningen brukar vara på 3-12 månader.

- Medarbetare på studier.ifokus

regskylt
0

bråstvårtepiercings läker oftast inte alls utan de strular så länge man har dem.

mandariiin
0

mina läkte efter 2 år. men varje gång jag är förkyld m.m. så bråkar dom båda med mej igen.

3mmaa
0

okej dåe vet jag.

Noa-Nisse
0

jag pircade mig i bröstvårtan igår :P det gjorde väldigt ont när han stack igenom men sen efteråt så känndes det inget alls. men idag gör det lite ont. det ömmar och är lite svullet. dock är färgen oförändrad och inget var/blod eller andra kroppsvätskor kommer därifrån. han jag gick till var seriös och jätteduktig.

där jag gjorde det var det 18 årsgräns och man fick fylla i en massa frågor innan som pircaren tittade igenom. ca 1½ A4 papper med frågor. gick igenom skötseln noga och sa att om det krånglade så kunde man ringa honom eller att om det krånglade mycket så skulle jag ta mig till sjukhuset. hellre det säkra före det osäkra :)

så jag är nöjd.

Medarbetare på Hundar.ifokus

MorbidAngel
0

Jag gjorde det när jag fyllde 14 (Är fortfarande 14) Det är läkt nu och gör inte ont, men det gör ont att göra det och ngn dag efter. Kan ta upp till 2 år i läketid. Vill du veta mer bara skriv :D

3mmaa
0

okej, e bara orolig att det ska bli nåra komplikationer

3mmaa
0
[Liinda]
0

Ja om du gör hos en oseriös piercare så kanske han inte är så nogrann och då kan du få komplikationer såklart, finns alltid en risk för komplikationer något man bör tänka på men risken är inte så stor om du gör hos en seriös och bra piercare.

3mmaa
0

okej tack för svaren :)