Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4434 ggr
Liss
0

Snart dags igen. (forts. halv sleeve)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, snart är det dags igen att fortsätta på min sleeve (armen) igen. Bara en vecka kvar nu åtsminstone.

Då blir det att köra färg på rosorna, rosetten och lite på svalan. Och även bakgrunden på framsidan. Och dessutom ögonen på dödskallen, inte att förglömma. Får se hur ögonen blir… Har ännu inte bestämmt mig, och martin har säkert någon bra idé.
Blir ett 3 timmars pass igen.

Ska bli riktigt skönt att få framsidan klar i alla fall. Dödskallen har sett så tom ut utan ögon :) Sedan blir det ännu en sittning för att göra baksidan av armen också.

[Bilden- efter andra sittningen,färg.]
Kommer naturligtvis nya bilder när jag fixat nästa måndag. Men det kommer säkert ta sin lilla tid, eftersom den ska vara plastad hela natten sen etc.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Moonchild89
0

Vad roligt för dig :) det blir nog hur snyggt som helst när det är färdigt!! Även om jag tycker att din tatuering är snygg redan nu ^^ Men färg gör mycket på en tatuering.

/Moonchild89 👻

Anken
0

Var härligt! Väntar spänt på resultatet. =)

Liss
0

Hehe, jaa den är snygg redan nu. Har fått mycket komplimanger för det och verkligen fått förklara att den inte är klar ännu :) Men dödskallen kommer nog få en hel del mer liv utav ögonen. Och bakgrunden framförallt kommer göra det så mycket mer sammansatt :)

Har väntat länge. Så ska bli jätte kul :)

regskylt
0

Trevligt trevligt. Alltid kul att tatuera sig, framförallt efterlängtade påbyggnader :)

[Katteeen]
0

Åh vad kul! =) Jag väntar på bilder Skrattande

ChristineL
0

Jaa! Vad roligt! Ser verkligen fram emot resultatet!

Liss
0

Mee too, me to.. Glad

Aviendha
0

Åh! En tatuering jag längtat efter att se progress på! (och nejdå, tant är inte avis i ett endaste hörn :P)

Liss
0

Hihi, i ett endaste hörn. Neeh det är bra det tant.. men du får leva på mig ett tag då ;)

ZaraC
0

Åh spännande!! :) längtar också efter bild :)

mandariiin
0

denna eviga väntan på att få fortsätta! haha. sitter själv och väntar till på torsdag då jag börjar skugga min ryggtavla. :)

tror din komemr bli riktigt snygg när den blir klar! och som tidigare nämnt, blir mer liv i den när döskallen får ögon :)

Aviendha
0

#9 Ja, jag får göra det, och det är inte fy skam att sukta över snygga gaddar som substitut för egen :)

Hoppas på att kunna lägga undan lite i vinter dock, hur nu det ska gå till med jul och grejer :P

Buffaomini
0

det kommer säkert bli jättesnyggt. väntar på bild :)

Liss
0

mandarin; tack tack. Ja det ska bli kul att se bild på den me sen? :)

Paulina; Ja alltid är det ju något. Som tur är har våran familj slutat med julklappar ;) Men jag har jätte svårt för att sprara iaf. :P

mandariiin
0

jo, jag hade tänkt få upp någon bild sen när den är helt klar. är lite petig med att inte visa upp den halv färdig utav någon anledning. tror sambon visar upp den åt mej så det räcker. haha

Liss
0

#15 Ja, precis. Jag har vart väldigt noga med att säga "inte klar" så fort folk kommit och tittat på min arm. Är lite störigt att gå runt med en halvklar faktist :)

Liss
0

Jaha. Om en timme åker jag ner till stan och börjar. Lär väl vara hemma igen runt 18-19.00

Jag hoppas verkligen att min "feber" inte bryter ut efter det här.

Men gud så kul det ska bli. Att äntligen få se ett färdigt resultat framtill :D

ChristineL
0

Härligt Lisette! Väntar med spänning på bilder Kyss

Anken
0

Oh, då har jag några bilder att se fram emot när jag kommer hem sent ikväll då? Flört Skrattande

Liss
0

Hum.. Ja, Anken. Men det blir med plast och skevt i sådana fall ;) Eftersom plasten ska sitta till imorgon och jag bara har min vänstra lediga hand att fota med :)

Liss
0

Jaha gott folk. Hemma, trött och blodig. Tatueringen blöder som tusan och den är plastad, så det är inte mycket att visa just nu.

Men har en lite sneakpeak bild dock. En himla skillnad nu mera..

Så där har ni det. En dubbelt så stor arm full med vätska och blod. Har blå färg ända ner på underarmen.. längtar efter en dusch imorrn! :P

Jenahbella
0

oj va svullet de va! Förvånad de e så snyggt med mycket färger! :D

Aviendha
0

Ojoj! Men det är det nog värt :) Direkt efter den där duschen får du fota, nyfiken som attan på färgerna :)

Liss
0

Hehe jaa. Bilden gör det nog värre, men den är riktigt svullen. Och jag tror plasten vittrar sönder snart pågrund av all vätska :P

Yes.. färgerna kommer bli lite annorlunda sen dock. Rosetten ser röd ut, men den blir rosa :) Blir kul att se hur den utvecklas. Skulle komma tillbaka efter fyra veckor för att han eventuellt ville göra något mer vid svalan.

Men såååå kul att ha framsidan helt klar :D

regskylt
0

dukan ju ta och tvätta av den och lägga på ny plast redan ikväll om dne vättskar mycket. :P

fint blev det :)

Liss
0

Neeh, det orkar jag inte. Har bytt papper längst ner, eftersom det var genomsurt redan när jag kom hem. Och så har jag tejpat mera.. så det får duga :)

Tycker speciellt om att han fixa lila ögonskugga på dödskallen :P Han har sina idéer.

Zadeira
0

Ser fram emot en bild utan plasten! Men det ser ut att vara riktigt snyggt!

Gluskap
0

ÅH! Jag vill också se utan plasten ju!!! Ser grymt snygg ut!

Liss
0

Jag mee! ;) Stod i flera minuter i studion.. men vill se när den är läkt :D

ChristineL
0

Som sagt, jag älskar ögonen på skallen! Och jag ser också att du är svullen, sådär stora armar har du ju inte :P Funderar på om allt blödande och svullenhet kan ha med din "feber" att göra kanske? Hoppas den inte bryter nu iaf, jag känner mig bättre idag än igår faktiskt.

Anken
0

Åh va coola ögonen blev! Riktigt fint, kan knappt vänta tills vi får en "riktig" bild! =)

Ixion
0

Den ser riktigt läcker ut! hoppas på få se en bild utan plasten snart! =D

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Liss
0

Christine, Eller hur! Jag brukar ha smala pinnar till armar :P men det kan säkert ha med det att göra.. Somnade i några timmar och vaknade upp förut då hela jag var som ett stekgärn :P Men nu har det gått ner igen och enbart tatueringen är varm. Skulle nog kunna steka ägg på den om jag ville ;)

Har bytt plasten nu ändå.. gick ju inte att ha den där blöta plasten på :) Och då kika jag lite till när den var utan plast.. det pirrar i magen.. hohojaja! :P Jag älskar med ögonen.. det var en himla bra idé han kom på :D

Yesyes.. bilder kommer:) Det kan jag ju inte låta bli för min egen skull heller.. :D

ChristineL
0

Hallå, jag vill ha mer bilder! ;)

Liss
0

Hehe, det får vänta hörru du :D Den ser lite smålustig ut just nu.. med små berg av färg här och där. Och fortfarande svullen som attan.. och färgerna är inte super fina nu heller.

Så jag väntar tills all överbliven färg vill gå bort :) Tar nog bara några dagar ..

ChristineL
0

Meh! Lisette är dum! Kyss

Liss
0

Eller hur ;) Mamma tog en bild idag när jag hälsa på, men det var med hennes mobil det :)

ChristineL
0

Ihh! Jag vill ju se!

Aviendha
0

Meh, vi vill se även de mindre fina detaljerna. Är man tattooaddicted så får man ut massor av det med ;)

ChristineL
0

Ja, jag håller med Paulina!

Liss
0

Haha.. knas! Men det är ju inte jätte kul att visa dock. När bladen är fem meter upphöjda och rosorna har ett väldigt mystiskt färglager :D

Min mor sa för övrigt att dödskallen såg full i fan ut. Och eftersom den ska symbolisera mig själv tyckte jag det var en otroligt träffande kommentar :P

ZaraC
0

fasiken va frän den kommer bli :)

Liss
0

En liten bild på dödskallen då. Enbart för er skull :)
Den är minst gjort på, så den ser skaplig ut nu i alla fall. Är bara lite ljus turkos highlight och ögonen och lila ögonskugga. Och rosetten så klart, som inte ser riktigt rosa ut ännu :)

ZaraC
0

Skitsnygg!! Tyst

ChristineL
0

Yay! Åh, jag längar efter min dödskalle nu jag med!

Aviendha
0

Wow, älskar toningen i ögonen, de är verkligen uppseendeväckande! Meeeer!

Liss
0

Ska du ha en dödskalle Christine?? :O Var, när hur! :)

Ja, ögonen vart som sagt riktigt bra. Älskar hans idé :D Mer bilder får vänta faktiskt. Det är inget som ser riktigt ut som det ska just nu :D

ChristineL
0

Ja, jag har ju med velat ha en tjejig dödskalle länge ;) Men den ska inte se ut riktigt som din, det lovar jag. Och var när och hur jag ska göra den vet jag inte heller :P Men jag tror jag har bestämt mig för var den ska placeras iaf.

Liss
0

Två dåliga bilder, eftersom de är himla svårt att ta på sin egen arm. Och den är väldigt "flagande" nu också..

Liss
0

Andra..

Möjligtvis kommer det bättre bilder :) men jaja..

Aviendha
0

Ohh.. Jag gillar färgkompositionen! Och svalan är helt fantastisk!!

ChristineL
0

Jag gillar fortfarande :D

Moonchild89
0

Supersnyggt! Både tuff och söt på samma gång! ^^

/Moonchild89 👻

Liss
0

Ja, både tuff och söt säger dem flesta :) Och det var väl lite vad jag var ute efter kanske.

Förövrigt matchar rosetten mina töjningar ;)

Liss
0

Miffo..

Jag får verkligen inte med andra sidan av armen :) hehe.. så det får väl vara ett tag.

ZaraC
0

Söt tjej och tuff tatuering :D

Liss
0

Aha, är det så dem menar Zara… Hehe, tack tack :D

ZaraC
0

Absolut! haha :)

Anken
0

Sjukt fin ju, färgerna går jättebra ihop faktiskt, grym tattoo! =)