Vandrande piercing
Kan en piercing börja vandra utan att det syns? Har fått för mig när jag läst folks trådar att det blir som ett ärr när den vandrar eller iaf att det ska synas och bli fula märken? Stämmer detta?
Min egen navelpiercing tagen i mars 2008 är jag tämligen säker på att den har vandrat då den sitter i en betydligt ytligare nu är vad jag försöker minnas att den gjorde från början, men det syns absolut ingenting utan när jag tar ut smycket så syns det inget som skvallrar om att håller suttit längre upp.
Och hur lång tid tar det i genomsnitt för en piercing att vandra såpass att man är tvungen att ta ut den? Att det är olika förstår jag men handlar det om nån månad eller ett par? Ett år eller mer?
Och slutligen - kan man ta om en piercing som vandrat ut? Och går hålet igen efter att man tagit ut en piercing?
Många frågor blev det, hoppas att ngn har lust och ork att svara =)

Man märker mest om en piercing har vandrat genom att huden mellan hålen är tunnare. Du behöver absolut inte få något ärr eller liknande.
Hur lång tid det tar är olika, och inget jag kan svara på tyvärr för just din kropp. Jag blev av med mina två ögonbryns piercingar på ca 1-2 år. Min navel tog jag ut efter 8 år.
Beroendes på hur länge du haft piercingen så kan hålet växa ihop.
Oftast så kan du ta om piercingen. Men det får du fråga din piercare. För det kan se så olika ut.

Tack så mycket för ditt svar!
Nu känner jag mig lite lugnare, blev så nervös när jag läste om att man kunde få fula märken när de vandrar. Piercingen får väl sitta så länge det ser snyggt ut och så får jag hålla tummarna för att hålet går ihop sen.