Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1652 ggr
Jundre
0

Vad är det för något?

Nu är det så att jag har tagit hål där uppe vid öronkanten för drygt 5-6 månader sen. (är inte helt säker, men det va ett bra tag sen) och allt har läkt fint enligt mig, har inte haft ont eller så. men nu när jag skulle ta ut örhänget för att testa ett annat örhänge så märkte jag att på baksidan där uppe i öronkanten va de typ tjockt och så. Någon som vet vad det är eller va de beror på? hur kan jag göra för att de inte ska bli så tjockt där?

JossanH
0

Antingen en broskklump eller förstörd vävnad om du tagit med en pistol, annrs kan det vara en blow-out som måste skötas om.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Jundre
0

är det bäst om jag tar ut den eller vadå?

Liss
0

Beroende på vad det är, rätt svårt att säga genom bara dem orden. Men kör koksaltlösning i några dagar, så går det kanske ner. Det kan vara broskknöl också, så då blir det kvar ett bra tag. Det är ingen större fara. Bara det itne gör ont.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jundre
0

Okej, för jag blir jätte orolig så fort de är något :( men saken är ju att de inte gör ont överhuvudtaget, även om man känner på svullnaden

Saga85
0

Du kan ju alltid gå tillbaka till piercingssalongen och be dem titta på den.

Jundre
0

Aaa, kan jag ju också göra. Men idag upptäckte jag ett sår typ som va lite blå/svart aktigt. ngn som vet va de e då? vill helst inte ta bort piercingen.

Liss
0

Om det är blå/svart tycker jag du ska ta dig till en piercare direkt. Så kan dem svara bättre. Det är svårt över internet. Det kan vara så simpelt som ett blåmärke eller så är det något värre.. så gå och kolla upp det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jundre
0

Okej, ska göra det imorn! tack!