Snart kommer den första
På måndag ska jag dra till tatueraren och diskutera tatuering och tid. Min första tatuering! Känns jättespännande.
Ni ser på bilden vad jag tänkt mig. Den hade jag tänkt ha på vänster handled. Any thoughts där ute? Jag har inte gjort den själv, utan laddat hem fonten från nätet, så det är någon annan där ute som får ta ära av min kroppsmålning.
Mina tankar är dessutom att man i framtiden kan bygga på den om man vill, då med något fint mönster eller liknande.
Kommer antagligen uppdatera tråden med en bild på när tatueringen sitter på min hud.

det var riktigt nsyggt, men jag tror tyvärr att det kommer se väldigt "kladdigt" ut men den fonten.
Hur menar du med att det kommer se kladdigt ut?

det kommer se rörigt ut, med tanke på att handleder inte brukar vara så stora. och om npgra år när allt har börjat flyta ihop lite….
Hm okej, good to know. Jag får visa den för tatueraren och höra vad han säger.
Jag har egentligen ingen större erfarenhet, så hur flyter det ihop? Eller hur kommer det sig liksom?

färgerna flyter ut, som det kan göra när man skriver med penna på tyg ungefär. svårt att förklara. men månag små tatueringar (mindre oftast med mycket detaljer) blir väldigt fula efter några år, just pga detta. och alla tänker inte påd et när dom gör så plottriga saker.
Hm okej … Kan dock inte tänka mig en annan stil riktigt.. Jag är så nöjd med den här :'o
Hur stor är risken att det händer? Och hade det underlättat med mindre linjer?
Riktigt snygg font. Men som sagt kanske den måste klaras upp lite så den inte är så rörig. Fast jag tycker iof att det är snyggt då man inte riktigt ser vad det står. Men det beror ju på vad din tanke med den är också.
Angående små tatueringar och tid, så brukar alla pilliga och små saker gå ihop sig lite med tiden. Det är en anledning till varför många tatuerare inte vill göra saker för smått.
Men prata med din tatuerare imorrn, så får du se vad h*n säger.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ja, min tanke är just att det "inte bara ska vara en text". Man ska behöva titta lite till för att se att det faktiskt står något. Så det känns väldigt sådär om jag nu ska behöva förtydliga den, eller hur jag ska säga. Men ja, precis, jag får ta och prata med tatueraren imorgon och se vad han säger!
Tack för svar!
Jo, så gillar jag det också. Fast vad jag tänker då är, att handleden nog blir ett svårt ställe att ha den på. Där blir nog texten för liten för att funka och bli bra.
Men det är också beroende på hur lång text du ska ha etc.
I slutänden, att prata med tatueraren är helt klart bäst. Dem kan titta och fundera utifrån hur din kropp ser ut och hur du tänkt dig allt :)
Jag sitter här och tänker så det knakar. Jag som var så säker! Men ja, det är väl smällen man får ta när man inte researchar noggrannare. ; )
Vi får se i morgon som sagt!
Åter tack!
Jag pratade med tatueraren och vi kom fram till att det här kunde bli bra. Småstreck är borta (jag har slarvigt photoshoppat till det lite). Så resultatet skulle kunna se ut så här! Fortfarnade snyggt, enligt mig.
Jag fick tid redan imorgon. Gulp? Han har precis kommit tillbaka till stan, så jag fick första ching.
Jaha, ska bli kul att se hur det blir då :)
Nu är tatueringen gjord! Jag är jättenöjd med resultatet och hoppas på att allt kommer bli bra med läkning och allt sådant : )
Haha, jag hade faktiskt förväntat mig hur det skulle kännas väldigt bra i huvudet - DOCK kan man ju aldrig förbereda sig mot smärta. Ont gjorde det även om jag verkligen kunde lida igenom det utan problem. Kroppen tyckte dock annat som började vrålsvettas … inte kul. Det var nog det som var jobbigast av allt faktiskt.
Nu har det gått 2,5 timmar sedan tatueringen blev gjord och jag har tagit av plasten som jag blev rådd av tatueraren att göra - efter två timmar. Och eftersom jag svettades som en tok förut ville jag verkligen duscha så jag hoppade direkt in. Efter det smörjde jag på med Helosan.
Han sa även att jag skulle tvätta med tvål och vatten och sen smörja in med Helsonan en gång i timmen vaken tid och sedan smörja mer om det är torrt och behövs. Inte klia, inte pilla bort skorpor.
Vad tycker folket om det? Har han glömt att berätta något ni tycker är viktigt?
Och så har jag andra frågor;
Hur mycket Helosan är tillåtet att dra på? xD Nu när det är första gången tog jag ett ganska bra lager som la sig lite som en halv-genomskynlig yta ovanför tatueringen då jag inte vågade gå närmare .. Nojig att jag ska paja eller något.
Kan man "över-Helosan-era"? Haha, alltså kan något bli fel om jag använder för mycket Helosan och eller för ofta?
Och sen, vad kan jag ha för kläder? Ska jag under första veckan hålla mig till kortärmat och väldigt lösa tröjärmar? Eller är det okej om det sitter en mer eller mindre tajt tröja över? Mig kvittar det om jag behöver ha lösare tröjor på mig, det är inte det.
Nu vet jag inte vad jag mer kan fråga.
Bild kommer troligen ikväll för någon som är intresserad!
Tack på förhand :)
(Obs - ursäktar rörig och flummig text)

att smörja kan man aldrig göra för mycket :P men du behöver inte överdriva. jag själv skippar alltid plasten. och sen smörjer jag en gång på morgonen och en gång på kvällen. och mina läker toppen bra.
undvik att ha tvål på din nya tatuering. det torkar mest ut.
vi väntar ivrigt på bild :)
Okej, tack du : )
Här kommer bilden! Jag är helnöjd. Kommer bli jättesnyggt med mina armband framför. Uups - tatueringen kan se ut att sitta längre ner än den är då den andra bilden döljer mellanrummet.
Det känns väldigt bra! Det röda börjar försvinna och huden är inte alls så öm längre. Hoppas det sköter sig bra!
Tack för svaren jag fått. : )
Riktigt snygg, vart den :) Förstår att du är nöjd. Får man fråga vad texten står för? :)
Att smörja är bara bra, men överdriver man med just helosan så kan man få finnar eftersom den är så fet. På handleden har jag iof aldrig varit med om att man får finnar, så det är nog ingen större risk kanske. Men i alla fall så kan finnar/pipplor göra så tatueringar blir lite fulare ifall dem går sönder.
Tack : ) Kito Bonito är min hund. Han heter egentligen bara Kito men har fått smeknamnet Kito Bonito av både mig och mina vänner som känner honom bäst. Kito är swahili och betyder Värdefull/Juvel/Ädelsten/Älskad. Det finns lite olika översättningar på den, men för mig är värdefull vanligast ;D Bonito är spanska för Vacker.. Det bara kom till för det rimmade så fint ;D
Ah, okej, bra att veta! Jag håller inte direkt tiden utan smörjer lite efter att tiden går. Sedan 14:00 idag har jag smörjt den 2-3 gånger. Hoppas det räcker. :) Den känns ju inte torr eller så, men det återstår nog att se imorgon! Kommer smörja in den igen innan jag går och lägger mig tror jag.
Åter tack! : )
Ah. okej.. Jag har med tänkt tatuera in min vovves namn, vid mina tassar. Fin, fint :)
Ja, tack för att du påminner mig! Jag ska stämpla Kitos tassar. Så man har det gjort, OM jag nu ska ha det i framtiden. Tror inte det, men man vet aldrig. Och sen är det kul minne att ha hans tassavtryck - även om det bara är på papper. Bäst att göra det så fort som möjligt! Man vet faktiskt aldrig om det händer något. xP
Snyggt! Den är väldigt lik ursprunget, utan det negativa med för mycket smått på liten yta :) Han bara glutta på tråden tidigare, men jag såg nu att du redan gjort så som jag tänkte tipsa om innan jag insåg att jag var hejdundrande sen och var tvungen att kasta mig i skorna ;)
Paulina
Haha vad bra! Om jag hänger med har jag gjort alla rätt eller? ;D
Tack! : )
Du hade en snygg idé och fick det att bli en skitsnygg tatuering så japp, full pott! :P
Paulina
Jippi, stort tack! :D

Brukar oftast inte gilla snirkliga text motiv, men den här var skitsnygg!
Kollar man lite snabbt så ser det bara ut som massa streck men tittar man lite nogrannare så ser man att det är en text, snyggt :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Gött, tack!
Ibland kan jag se det som …något jag inte vet vad det kallas. Men du vet sånt papper man kikar på när man spelar musik? Med streck, noter, gklav osv? ;D Inte exakt så såklart, men om man kikar riktigt snabbt! Kanske bara jag som ser det som har det på armen dock..
Haha!

Den blev verkligen super snygg! *tummen upp*
Åh, blir jätteglad att ni tycker så! : D
Wow! Jag är impad :)

den blev verkligen toppen! kul när det är lite annorlunda.
Grymt, tack! :D
Och förresten! Glömt att fråga: Hur lång kan läkeperioden vara?? Hur vet jag att det är helt läkt?

när det inte är ömt, kliar eller sårskorpor så brukar den vara ganska läkt.
Okej, tack : ) Känns som om min kommer vara läkt inom väldigt kort tid i så fall :D

det brukar läka väldigt fort om man sköter dom rätt 
Awesomeness : )